آیتالله محامی امروز سه شنبه ۲۶ فروردین در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به نمونههایی از این ابهامات افزود: در برخی موارد، عین گزارش سال ۱۳۹۸ در گزارش سال ۱۴۰۳ تکرار شده است و همچنین آمارهای ارائه شده برای وضعیت موجود در سالهای ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ با آمار درج شده در گزارشهای جدید متفاوت است و این عدم همخوانی اعداد و ارقام محل سؤال و انتقاد است.
وی بیان کرد: برای مثال، در برخی حوزهها مثل تعداد نمازخانهها یا کتابخانههای مورد نیاز در مدارس در سالهای قبل شناسایی شدهاند اما در جدیدترین گزارشها همان اعداد تکرار شدهاند و این مسئله این سؤال را ایجاد میکند که آیا در آن حوزه اقدامی صورت نگرفته یا اینکه آمارها از دقت کافی برخوردار نیستند.
در ادامه این دیدار، یکی از حاضران در جلسه که از تهیهکنندگان گزارشهای آموزش و پرورش بود، اظهار کرد: آمار و اطلاعات را بر اساس منابع گزارشگیری ارائه کردهایم و در برخی موارد نیز تعاریف و معیارهای ما برای احصای آمارها تغییر کرده است.
آیتالله محامی در پاسخ به این توضیح دو ایراد اساسی را مطرح کرد: نخست اینکه راستیآزمایی صورت نگرفته و در چنین شرایطی نمیتوان به آمارهای ارائهشده اعتماد کرد و دوم اینکه در تنظیم این گزارشها باید معیارها و فرمولهای محاسبه به روشنی ارائه شود تا مخاطب دچار ابهام نشود.
در ادامه این دیدار، حسن بروشکی مدیرکل آموزشوپرورش استان نیز ضمن قدردانی از دقت و اهتمام آیتالله محامی به مسائل آموزش و پرورش استان، توضیحاتی درباره شیوه محاسبه برخی آمارهای کمی و فرمولهای مورد استفاده در تنظیم گزارشهای آماری این دستگاه ارائه کرد و به تشریح نحوه گردآوری و تحلیل دادهها پرداخت.
انتهای پیام