فرماندار ویژه گنبدکاووس تاکید کرد

لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان در ثبت اسناد و املاک

فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت:جایگاه ثبت اسناد و املاک و استفاده از نخبگان در این مجموعه می‌تواند به تصمیم سازی‌های مدیریتی کمک شایانی ‌کند.

سلیمان هاشمی امروز یکشنبه ۱۷ فروردین در نشستی با حضور  رئیس اداره ثبت اسناد و جمعی از سر دفتر داران شهرستان، ضمن تأکید بر اهمیت جایگاه ثبت اسناد و املاک، گفت: ما می‌توانیم دقیق‌ترین و معتبرترین آمار را از مجموعه ثبت اسناد و املاک کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: این آمار نه تنها برای تصمیم‌گیری‌های مدیریتی در حوزه ازدواج و طلاق، بلکه در زمینه صدور سند و سایر موضوعات مربوطه بسیار مهم  است. 

فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به همکاری‌های صورت گرفته در ۳ سال اخیر در قالب قرارگاه صدور سند افزود: این خدمات در خدمت به مردم قرار گرفته و امیدواریم با همکاری‌های بیشتر، بتوانیم مشکلات موجود در زمینه تحدید حدود را مرتفع و حل کنیم. 

هاشمی به نقش موثر ۴۲ درصد از عایدات حق ثبت در کمک به هلال احمر اشاره و با تأکید بر اهمیت گفت‌وگو و همکاری بین دستگاه‌ها، خاطرنشان کرد: ما باید توان گفت‌وگو و همکاری را تقویت کنیم تا بتوانیم مشکلات را بهتر حل کنیم. 

فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین به جایگاه دستگاه حاکمیتی اشاره کرد و نقش این مجموعه مهم را در مدیریت و هماهنگی بین دستگاه‌ها مهم برشمرد.

وی با بیان این که جغرافیای فعالیت‌های ثبت اسناد و املاک محدود به یک منطقه خاص نیست، افزود: ما به دنبال ثبت دقیق ازدواج‌ها و طلاق‌ها در شهرستان هستیم و امیدواریم که با توجه به آمارهای موجود، به بهبود وضعیت اجتماعی شهرستان کمک کنیم. 

فرماندار ویژه گنبدکاووس، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با شعار« سرمایه گذاری برای تولید » به اهمیت سرمایه‌گذاری در شهرستان اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه شهرستان استفاده کنیم . ما آماده‌ایم که مسیر را برای سرمایه‌گذاران هموار کنیم تا سرمایه‌گذاران از تمامی ظرفیت‌های برای سرمایه‌گذاری بهره گیرند.

رییس ثبت اسناد و املاک شهرستان نیز در ‌این نشست ‌بر اهمیت و گستردگی فعالیت‌های ثبت اسناد و املاک تأکید کرد و گفت: مجموعه ما در کنار دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق، آماده خدمت‌رسانی به شهروندان شهرستان گنبدکاووس هستیم. 

سارانی با اشاره به تعداد دفاتر ازدواج و طلاق در شهرستان، افزود: در حال حاضر ۱۴ سردفتر، ازدواج و طلاق در شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

رییس ثبت اسناد و املاک همچنین به نقش دفاتر اسناد رسمی در خدمات رسانی به شهروندان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۵ دفترخانه در شهرستان فعال هستند که به ازای هر دفترخانه، حداقل چهار نفر در دفاتر نیز مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۷ فروردین ۱۴۰۴ / ۲۳:۵۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1404011708124
  • خبرنگار : 50604