به گزارش ایسنا، بررسی عملکرد مرکز نظارت و ارتباطات مردمی دیوان محاسبات در سال ۱۴۰۳ نشان می دهد که در راستای توسعه نظارت همگانی بر عملکرد مالی دستگاههای اجرایی، بیش از ۵۰ هزار تماس مردمی، توسط کارشناسان و اپراتورهای سیستمی سامانه ۱۹۸ ضبط شده است.
در این گزارش بیان شده است که بیشترین فراوانی گزارشات مردمی را احتمال تضییع بیتالمال و حقوق افراد، سوءاستفاده از امکانات دولتی، ترک فعلها، ارتقاء و انتصاب های غیرقانونی، زمینخواری و عدم رعایت قانون در واگذاریها تشکیل می دهد.
پس از بررسی و پالایش، از مجموع گزارشهای دریافتی تعداد ۷۴۶ مورد مستند و قابل رسیدگی بوده که پس از ثبت، پیگیریها و اقدامات لازم انجام شده است.
انتهای پیام