به گزارش ایسنا، طرح امداد نوروزی گروه خودروسازی سایپا از فردا (دوشنبه ٢٧ اسفند ماه) طرح امداد نوروزی گروه خود را جهت خدمترسانی به مردم و مسافران نوروزی آغاز میکند.
علی راشدی- مدیرعامل امداد خودرو سایپا- ضمن اشاره به برنامههای طرح امداد نوروزی گروه خودروسازی سایپا، اظهار کرد: طرح امداد نوروزی هر ساله توسط شرکت سایپایدک و امداد خودرو سایپا برگزار میشود؛ امسال نیز با مشارکت شرکتهای زیرمجموعهای همچون پارس خودرو، زامیاد، سازهگستر و مگاموتور نیز این طرح به مرحله اجرا در خواهد آمد.
وی افزود: سال گذشته ۴۰۰ ناوگان امدادی در طرح امداد نوروزی فعالیت داشتند که امسال با افزایش هشت درصدی به ۴۳۰ خودرو رسیده است. این طرح علاوه بر توسعه، شامل نوسازی ناوگان نیز بوده و بخشی از خودروهای فرسوده با همکاری شرکت زامیاد و معاونت بازاریابی و فروش سایپا جایگزین شدهاند.
مدیرعامل امداد خودرو سایپا از تحویل ۱۷ خودرو امدادی جدید به امدادگران خبر داد و گفت: این خودروها شامل وانتهای زامیاد و وانت ۱۵۱ هستند که به امدادگران جدید واگذار میشود. این افزایش ناوگان در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم کشورمان انجام شده است.
راشدی بهبود شاخصهای کیفی خدمات را از اهداف اصلی این طرح دانست و گفت: یکی از شاخصهای مهم، افزایش درصد تعمیر خودروها در محل است که از ۵۰ به ۶۰ درصد ارتقا یافته و برنامهریزی کردهایم تا در نوروز ۱۴۰۴ به ۷۰ درصد هم برسد. همچنین زمان انتظار مشتریان برای دریافت خدمات از ۳۹ دقیقه به ۳۴ دقیقه کاهش یافته و هدف ما دستیابی به استاندارد جهانی ۳۰ دقیقه است.
وی ضمن اشاره به افزایش بهرهوری ناوگان امدادی، خاطرنشان کرد: خودروهای امدادی دو منظوره شدهاند؛ یعنی علاوه بر ارائه خدمات تعمیر در محل، در صورت نیاز خودرو را به نمایندگیهای مجاز منتقل میکنند.
مدیرعامل امداد خودرو سایپا افزود: در این طرح، ۴۳۰ خودرو امدادی و ۴۶۰ امدادگر فعالیت خواهند داشت. ۲۲۰ خودرو بهصورت روزانه و ۳۰ خودرو بهصورت شبانهروزی در سطح کشور مستقر خواهند بود. همچنین ۱۳۵ خودرو امدادی داخل شهری، ۳۰ خودروبر شهری و ۱۵ موتورسیکلت برای امدادرسانی به مردم کشورمان فعالیت خواهند کرد.
راشدی در رابطه با تأمین قطعات یدکی نیز ضمن تاکید بر اینکه امسال هیچگونه دغدغهای برای تامین قطعات یدکی وجود ندارد از راهاندازی سیستم انبارک برای امدادگران خبر داد و گفت: قطعات مورد نیاز توسط سایپا یدک تأمین شده و بهصورت کامل در خودروهای امدادی موجود است.
وی در خصوص بهروزرسانی کانکسهای امدادی نیز خاطر نشان کرد: امسال کانکسهای امدادی بازطراحی شدهاند که علاوه بر جذابیت بصری، فضای انبارک برای نگهداری قطعات و ارائه سرویسهای ادواری به مشتریان را ایجاد کرده است. همچنین با توجه به تردد خودروهای برقی در کشور، کانکسهای جدید به تجهیزات شارژ خودروهای برقی مجهز شدهاند که در محورهای پرتردد مانند جاده چالوس، جاده رشت، جاده هراز، جاده فیروزکوه و اتوبان تهران-قم خدمات ارائه خواهند داد.
مدیرعامل امداد خودرو سایپا به پویش «نه به تصادف» نیز اشاره کرد و گفت: این پویش با هدف کاهش تصادفات ناشی از عدم سرویسهای ادواری مناسب آغاز شده است و تخفیفهای ۴۰ درصدی برای خدمات سرویسهای ادواری و تخفیف ۱۵ درصدی برای امداد کارتها در نظر گرفته شده است.
این مقام مسئول در سایپا یدک در ادامه، از بهبود زمان تعمیر در محل خبر داد و اظهار کرد: زمان تعمیر از ۱۷ دقیقه به ۱۵ دقیقه کاهش یافته که نقش مؤثری در کاهش تصادفات و بهبود ایمنی مشتریان خواهد داشت.
راشدی، با بیان اینکه امدادخودرو سایپا در دو حوزه کمیت و کیفیت، فعالیتهای خود را برای نوروز ۱۴۰۴ برنامهریزی کرده است، در رابطه با برنامههای بهبود کیفیت خدمات، اظهار کرد: همانطور که اشاره شد، یکی از اهداف ما کاهش زمان انتظار مشتریان به ۳۰ دقیقه است. همچنین، کانکسهایی طراحی کردهایم که از نظر جذابیت بصری و کارایی بهبود یافتهاند. این کانکسها مجهز به انبارهایی با قطعات یدکی تامین شده توسط سایپا یدک هستند تا مشتریان بتوانند در صورت نیاز به سرویسهای ادواری از آنها استفاده کنند.
راشدی در ادامه به اهمیت خدماترسانی به خودروهای برقی اشاره کرد و گفت: برای خودروهای برقی، ایستگاههای شارژ را در جادههای پرتردد مانند جادههای شمالی و اتوبان تهران-قم مستقر کردهایم. این ایستگاهها برای استفاده خودروهای برقی در مواقع نیاز آماده هستند. این خدمات فقط شامل خودروهای سایپا نیست و سایر خودروهایی که نیاز به شارژ دارند هم تحت پوشش قرار میگیرند.
این مقام مسئول از مردم درخواست کرد تا از امدادهای متفرقه استفاده نکنند، چرا که استفاده از قطعات غیر استاندارد ممکن است موجب خسارات مالی و حتی جانی شود.
مدیرعامل امداد خودرو سایپا افزود: امسال با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته، ۲۸۰ نمایندگی را در دو شیفت و در ۱۵۴ شهر فعال کردهایم. همچنین نمایندگیهای مرکزی تهران به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند. تمامی ناوگان ما مجهز به قطعات یدکی و دستگاههای عیبیاب هستند. اگر تعمیرات در محل قابل انجام نباشد، به محض شناسایی خودروی نیازمند انتقال به تعمیرگاه، خودرو به نزدیکترین تعمیرگاه منتقل و تلاش میشود تا تعمیرات در سریعترین زمان ممکن انجام شود.
راشدی در پایان خاطرنشان کرد: تمام قطعات یدکی مورد نیاز شبکه بهطور کامل تامین شده است و پرسنل امداد خودرو سایپا در دفتر مرکزی با ۱۸۰ نفر نیرو در زمینههای مختلف فنی و مشاوره آماده خدمترسانی هستند. همچنین هزینههای خدمات امدادی ما همچنان کمتر از امدادهای متفرقه است و از مشتریان درخواست میکنیم از خدمات امدادی سایپا استفاده کنند تا هم از قطعات استاندارد بهرهمند شوند و هم با کیفیت بهتر و هزینه کمتر خدمات دریافت کنند.
انتهای پیام