محمدرضا نظریان، امروز دوشنبه ۲۰ اسفند در جلسه هیئت امنای پژوهشسراهای دانشآموزی استان اصفهان اظهار کرد: بحث درباره اهمیت پژوهشسراها نیازمند ورود جدی است چراکه در سند تحول بنیادین که بهعنوان نقشه راه آموزشوپرورش ما شناخته میشود، یکی از زیرنظامهای مهم به موضوع پژوهش اختصاص دارد. پژوهشسراها میتوانند فرصتی مغتنم برای یادگیری فراتر از فضای مدرسه باشند و به رشد خلاقیت و تفکر دانشآموزان کمک کنند.
وی افزود: به میزان کافی از امکانات و فرصتهای پژوهشسراها استفاده نشده و بازخورد و بهرهوری مناسبی از این حوزه حاصل نشده است. به همین دلیل، ضروری است که در این زمینه اقدامات مؤثری انجام پذیرد تا از ظرفیتهای موجود به بهترین نحو بهرهبرداری شود.
مدیرکل آموزشوپرورش استان اصفهان بیان کرد: نیاز به ورود پژوهشسراها به موضوع هوش مصنوعی احساس میشود و با توجه به اهمیت و توسعه روزافزون این حوزه، لازم است که برنامهریزیهای مناسبی صورت گیرد تا دانشآموزان در زمینه هوش مصنوعی به مهارتهای لازم دست یابند.
نظریان گفت: تجهیزات و امکانات موجود در پژوهشسراها نیز به درستی مورد استفاده قرار نمیگیرند و لازم است ارتباط بین مدارس و این مراکز تقویت شود تا زمینه حضور و استفاده دانشآموزان از امکانات پژوهشسراها به شکل وسیعتری فراهم شود.
به گزارش ایسنا و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان، وی اضافه کرد: در این راستا، توجه به دانشآموزان مناطق کمتر برخوردار استان نیز باید در اولویت قرار گیرد. این دانشآموزان باید بتوانند از امکانات پژوهشسراها به خوبی بهرهبرداری کنند و بهعنوان مدیرکل آموزشوپرورش از ایجاد فضایی خلاقانه و پژوهشی در این مراکز حمایت جدی خواهیم کرد.
مدیرکل آموزشوپرورش استان اصفهان تصریح کرد: برای سال جدید، روی موضوع هوش مصنوعی بهصورت ویژه برنامهریزی خواهیم کرد، همچنین باید از ظرفیت خود دانشآموزان برای آموزش به یکدیگر در این فضاها بهرهبرداری کنیم تا فرهنگ پژوهش و یادگیری در میان دانشآموزان ترویج یابد.
انتهای پیام