کاهش فاصله تولید تا مصرف؛ اولویت وزارت جهاد کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاحیه فروشگاه جاهد بازار تأکید کرد: مشارکت بخش خصوصی و اقدامات جهادی برای کاهش فاصله قیمتی محصولات از مزرعه تا سفره در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا نوری قزلجه - وزیر جهاد کشاورزی - در مراسم افتتاحیه فروشگاه جاهد بازار برای توزیع کالای اساسی با قیمت مصوب و تنظیم بازار، با تأکید بر ضرورت کاهش فاصله قیمتی مواد غذایی و محصولات کشاورزی از محل تولید تا عرضه به مصرف‌کننده، اظهار کرد: ما هر چقدر بیشتر توجه کنیم، در حقیقت مانع تسهیل برخی رویه‌ها شده‌ایم و مسأله کسب‌وکار و رفاه مردم را نیز تحت تأثیر قرار داده‌ایم. این اقدام در ابتدای راه است و امیدواریم در شهر تهران توسعه پیدا کند و همچنین در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز گسترش یابد.

وی با اشاره به فاصله زیاد قیمت محصولات کشاورزی از مرحله تولید تا عرضه در فروشگاه‌ها گفت: این فاصله آن‌قدر زیاد است که از تکرار این عدد و درصد هم خسته می‌شویم. یکی از وظایف ذاتی و اساسی وزارت جهاد کشاورزی، کاهش این فاصله است و تلاش داریم که این فاصله را کم کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی حضور فعال بخش خصوصی را اولویت اول این وزارتخانه در ایجاد یک چرخه منصفانه از مزرعه تا سفره دانست و افزود: در این چرخه، تولیدکننده، فعالان بازار و مصرف‌کننده باید به‌صورت عادلانه سود ببرند.

نوری قزلجه در ادامه تأکید کرد: با این حال، این وظیفه نباید بر زمین بماند. در وزارت جهاد کشاورزی با استفاده از ظرفیت شرکت‌ها و مؤسسات موجود، سازمان تعاون روستایی و اتحادیه‌های تعاون روستایی، بنا داریم این اقدامات را به‌صورت پایلوت و پیش‌آهنگ آغاز کنیم. این اقدام کمک می‌کند تا از تولیدکننده، فعالان و کسبه‌ای که در این چرخه حضور دارند حمایت کنیم و محصولات با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

وی در پایان افزود: در حال حاضر، احساس نمی‌شود که تولیدکننده و مصرف‌کننده در یک اتحاد و اتفاق قرار دارند. بنابراین، چنین اقداماتی برای کاهش این فاصله ضروری است و ان‌شاءالله با اقدامات جهادی و گسترده، این امکانات در سراسر کشور فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۸ اسفند ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403121812670
  • خبرنگار : 71662