فرماندار ساری خبر داد

پیش‌بینی بهره‌مندی از «یال شرقی پل سه‌راه جویبار» تا پایان خرداد ۱۴۰۴

فرماندار ساری با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از پروژه تقاطع غیر همسطح سه راه جویبار در جریان است، گفت: طبق پیش‌بینی پیمانکار، در صورت عدم بروز موانع غیرمنتظره، یال شرقی پل سه راه جویبار تا پایان خردادماه آماده بهره‌برداری خواهد بود. این گام مهم، تأثیر بسزایی در کاهش ترافیک منطقه و تسهیل تردد شهروندان خواهد داشت.

محمدعلی نوبخت شنبه ۱۸ اسفند در بازدید میدانی از روند عملیات اجرایی پروژه پل سه راه جویبار، ضمن قدردانی ویژه از حمایت‌های دکتر یونسی، استاندار مازندران، اظهار کرد: حمایت‌های استاندار مازندران و همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و پیمانکار، نقش مهمی در تسهیل روند و پیشرفت این پروژه دارد.

 وی با اشاره به برخی اقدامات مهم انجام‌شده در مسیر تکمیل پروژه، جزئیات بیشتری را تشریح کرد: پچینگ کارگاه برای تسهیل در روند اجرایی پروژه جابجا شده است.

 نوبخت با تأکید بر اهمیت مدیریت بهینه زمان و منابع در این پروژه، یادآور شد: به‌منظور تسهیل در روند اجرایی و کاهش تأخیرهای ناشی از حمل‌ونقل مصالح، جابجایی پچینگ کارگاه بنا به درخواست شرکت ساخت و توسعه عملیاتی شده است. این اقدام، ضمن کاهش هزینه‌های زمانی و لجستیکی، به بهبود سرعت اجرای پروژه کمک شایانی خواهد کرد.

فرماندار ساری با اشاره به تأمین زیرساخت‌های لازم برای ورود تجهیزات تکمیلی، تصریح کرد: دستگاه دوم حفاری نیز به‌محض اعلام آمادگی پیمانکار، در محل پروژه مستقر خواهد شد. تمامی تمهیدات ترافیکی لازم پیش‌بینی شده و از این نظر هیچ‌گونه مانعی برای ورود و آغاز فعالیت این دستگاه وجود ندارد.

فرماندار شهرستان ساری در ادامه به هماهنگی‌های انجام‌شده در خصوص جابجایی تأسیسات زیرساختی اشاره کرد و ضمن تقدیر از زحمات شبانه‌روزی نیروهای خدوم شرکت آبفا، توزیع برق و شرکت گاز افزود: فرایند جابجایی و انتقال تأسیسات و تجهیزات زیرساختی شامل برق، گاز و آب، که یکی از اقدامات اساسی برای ادامه عملیات اجرایی این پروژه محسوب می‌شود، در مراحل پایانی قرار دارد. با اتمام این جابجایی‌ها، امکان اجرای بخش‌های کلیدی پروژه با سرعت بیشتری فراهم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، آغاز عملیات اجرایی پل سه راه جویبار در مسیر کمربندی شهر ساری از حدود ۱۰ سال قبل آغاز شد و این کمربندی که به عنوان راه اتصال اصلی و راهبردی ساری و استان مازندران به مشهد مقدس به شمار می رود، سال‌ها است به دلیل تزریق قطره چکانی اعتبار معطل باقی مانده بود.

این طرح در زمان آغاز عملیات اعتبار اولیه ۱۲۰۰ میلیارد ریالی برای آن برآورد شده بود اما کمبود اعتبار سبب کندی در اجرای طرح شد؛ ‌بطوریکه پیشرفت فیزیکی یکی از ۲ باند این پل صفر بوده است و عملیات اجرایی صورت نگرفت. اما با روی کار آمدن دولت چهارم و پیگیری استاندار مازندران جان دوباره به این پروژه داده شد و در حال حاضر شهروندان ساروی شاهد هستند که این طرح به صورت شبانه روزی در حال اجرا است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۸ اسفند ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403121812422
  • خبرنگار :