«محمد رستگاری» در گفتوگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: از آمادگی کامل و همه جانبه مجموعه تحت مدیریت خود جهت خدمترسانی به مسافران نوروزی خبر داد و گفت: در راستای افزایش احساس مسئولیتپذیری در خصوص ایمنی راهها و کاهش تصادفات جادهای، پویش سراسری «نه به تصادف» با شعار «شیش دونگ برانیم» از ۲۳ اسفند سال جاری تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ در استان یزد نیز برگزار خواهد شد.
وی به اقدامات راهداری در جهت ایمن سازی محورها در آستانه نوروز ۱۴۰۴ و اهمیت و تاثیرگذاری آنها بر کاهش حوادث جادهای به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی اشاره و تصریح کرد: راهداری استان در همین راستا ضمن ایمن سازی ۴۳ نقطه مستعد حادثه و اصلاح شیب شیروانی ۶۳ کیلومتر از محورهای مواصلاتی، نسبت به خطکشی افزون بر ۳۸۰۰ کیلومتر از جادههای استان اقدام کرده است.
رستگاری در همین رابطه از تهیه و نصب ۱۷۰۰ متر حفاظ بتنی، مرمت و نصب بیش از ۳۲۰۰ متر حفاظ فلزی، تهیه و نصب بیش از ۲۰۰۰ تابلوی ترافیکی و نیز ۴۱۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی، شستشوی ۱۰ هزار مورد از علائم، نصب ۱۱۰ کیلومتر چشم گربهای، بهسازی رویه راهها به میزان ۶۹ هزار تن و همچنین اجرای ۱۵ کیلومتر روشنایی طولی محورهای مواصلاتی استان خبر داد.
این مسئول در ادامه با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان در ایام نوروز، اعلام کرد: تعداد ناوگان قابل استفاده در استان ۳۵۷ دستگاه در قالب ۴۷ شرکت فعال مسافربری است که ۱۵۰ دستگاه برای این ایام آماده سرویسدهی خواهند بود و به نظر میرسد بنا بر تجربیات سال گذشته و جاری، به دلیل تقارن ماه رمضان و عید نوروز این میزان ناوگان علی رغم افزایش تقاضای نوروزی مناسب باشد و در این حوزه دچار بحرانی نشویم.
وی با بیان این که علی رغم درخواست یک ماه پیش انجمن مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه، تاکنون هیچ گونه تغییر تعرفهای در این نرخها صادر نشده است، گفت: به ناوگان مسافربری تاکید شده در ایام نوروز و ماه رمضان حتماً نسبت به انجام به موقع سفر، توقف دز زمان نماز و توقف در مجتمعهای بین راهی معتبر، برخورد مناسب با مسافر و رعایت تمامی مسائل ایمنی اهتمام جدی داشته باشند.
رستگاری اظهار کرد: هرچند در این ایام شاهد افزایش و تشدید نظارتها و بازدیدهای میدانی در راستای سلامت ناوگان و خدماترسانی حداکثری به مسافرین عزیز خواهیم بود ولی مسافران میتوانند هرگونه کاستی و قصور رانندگان ناوگان مسافربری را از طریق سامانه گویای (۱۴۱) راهداری و حمل و نقل جادهای، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۵۱۴۱ (دفتر روابط عمومی)، مراجعه به نماینده سازمان مستقر در ترمینال مسافربری غدیر یزد(قرارگاه نوروزی - ۱۴۰۴) و مراجعه حضوری به اداره حمل و نقل مسافر استان نیز گزارش و شکایت خود را پیگیری کنند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: مسافرین نوروزی در شبکه راههای استان میتوانند از امکانات و خدمات ۱۷ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی شامل نمازخانه، رستوران، سرویس بهداشتی، حمام، پمپ بنزین، خدمات تعمیرگاهی و غیره که از ابتدای اسفندماه تا پایان فروردین به صورت منظم تحت نظارت بازرسان و کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای فعالیت میکنند، بهره گیرند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان در پایان نیز توصیهای به رانندگان و مسافران نوروزی داشت و اظهار کرد: از مردم میخواهیم قبل از انجام سفر از طریق سامانه ۲۴ ساعته مرکز مدیریت راهها (۱۴۱)، راههای ارتباطی مقصد سفر خود را بررسی کنند و در صورت بروز اتفاق یا حادثهای مراتب را با سامانه مذکور در میان بگذارند.
انتهای پیام