محمدرضا شکوهی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در طی ۱۱ ماهه امسال اورژانس هوایی ۱۱۵ همدان با انجام ۷۹ ماموریت تعداد ۹۴ مصدوم و بیمار را جابهجا کرده است.
وی همچنین با اشاره به انجام ۱۲۶۱ مورد مأموریت توسط سه دستگاه موتورلانس اورژانس ۱۱۵ این استان در این مدت، خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماه امسال پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان استان نیز ۴۱۸ مورد ماموریت را به ثمر رسانده است.
شکوهی در ادامه کل ماموریتهای اورژانس ۱۱۵ این استان را در مجموع ۷۶ هزار و ۳۳۵ مورد برشمرد و تصریح کرد: از این تعداد ماموریت و خدماترسانی انجام شده،۷۶۷۲ مورد مربوط به حوادث ترافیکی، ۲۰ هزار و ۷۴۲ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی و ۴۷ هزار و ۹۲۱ مورد مربوط به بیماریها از جمله بیماران قلبی، زنان و زایمان، سکتههای مغزی و تشنج بوده است.
رئیس اورژانس پیشبیمارستانی همدان در ادامه اظهار کرد: در ۱۱ماهه امسال ۲۷۶هزار و ۷۲۱ مورد تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ همدان برقرار شده که ۲۰ هزار و ۲۷ مورد مزاحمت تلفنی بوده و این امر به نوعی موجب اخلال در سایر مأموریتهای اورژانس میشود.
وی اظهار کرد: مزاحمتهای تلفنی از یک طرف فرصت تماس بیماران نیازمند به خدمات اورژانس را به علت اشغال بودن خطوط ارتباطی از بین میبرد و باعث آسیب یا فوت بیماران و مصدومان خواهد شد و از طرفی باعث کاهش توان کارکنان اورژانس پیشبیمارستانی در مرکز ارتباطات و در برخی موارد پرسنل عملیاتی میشود.
وی تصریح کرد: نیاز به خدمات اورژانسی، برای بیشتر مردم و حتی برای خود مزاحم یا خانواده و آشنایان نامبرده، ممکن است پیش بیاید پس بهتر است با اشغال بیمورد تلفن ۱۱۵ اورژانس با جان حادثهدیدگان بازی نشود.
شکوهی ادامه داد: برخی از این مزاحمتها نیز منجر به مأموریتهای کاذب و اعزام آمبولانس میشود که علاوه بر هدررفتن هزینه و سرمایههای ملی به علت تردد آمبولانسها در مسیرها میتواند بارترافیکی را افزایش دهد و حادثهساز باشد و نیز فرصت خدماترسانی به بیماران و مصدومان واقعی را از بین ببرد.
وی خاطرنشان کرد: از ۲۷۶ هزار و ۷۲۱ مورد تماس برقرار شده با اورژانس ۱۱۵ در این مدت، تعداد ۶۵ هزار و ۳۷۴ مورد آن منجر به اعزام آمبولانس، ۷۳۹۶ مورد برای مشاوره پزشکی و دارویی و ۱۹۳ هزار و ۹۲۴ مورد برای موارد مشاوره پرستاری و مراقبت درمانی بوده است.
انتهای پیام