طالب محمدی امروز (سهشنبه ۱٤ اسفند) در کارگاه آموزشی آشنایی با فنآوری هوش مصنوعی کە با محوریت کاربرد در محیط آموزشگاهی برگزار شد، با تأکید براهمیت ارتقای دانش و توانمندی های علمی مدیران اظهار کرد: این کارگاه با بررسی فرصتها و چالشهای استفاده از فناوری هوش مصنوعی در آموزش، برای ۶۵ نفر از مدیران مدارس استثنایی و مراکز جامع سنجش شهرستانها و مناطق استان برگزار شد.
محمدی گفت: نتایج تحقیقات نشان می دهد با به رسمیت شناختن هوش مصنوعی بعنوان یک واقعیت موجود و با درک نقش در حال تحول مدارس و معلمان، هوش مصنوعی میتواند به طور موثری برای افزایش تجربیات یادگیری و آمادهسازی دانشآموزان برای آینده به کار گرفته شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اضافه کرد: استفاده از هوش مصنوعی در مدارس بهویژه در فرآیندهای مدیریتی و آموزشی میتواند تحول بزرگی در سیستمهای آموزشی ایجاد کند. این فناوریها نهتنها به مدیران و معلمان کمک میکنند تا زمان و انرژی خود را صرف امور اجرایی نکنند، بلکه به دانشآموزان این امکان را میدهند که در یک محیط آموزشی هوشمند و تعاملی یاد بگیرند.
محمدی ادامه داد: هوش مصنوعی ظرفیت بالایی برای تحول مدیریت مدارس از طریق بهبود کارایی، شخصیسازی و تصمیمگیری دارد. با این حال، توجه به چالشهایی مانند حفظ حریم خصوصی، توسعه زیرساختها و آموزش کافی ضروری است.
وی با اشاره به رشد سریع تکنولوژی و تأثیرات عمیقی که در مسائل آموزشی و تربیتی به همراه دارد، گفت: اتخاذ روشهایی که هماهنگ کننده برنامه های آموزشی با توسعه تکنولوژی و تأمین نیروی انسانی ماهر و متخصص باشد ابزار مهمی در ارتقای کیفیت خدمات و نوآوری است.
محمدی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و بهسازی نیروی انسانی به ویژه معلمان و مربیان حلقه اصلی مفقوده نظام کنونی آموزش و پرورش کشور می باشد چرا که موفقیت و عدم موفقیت در ایجاد تحول در نظام های آموزشی، منوط به توانمندی ها و قابلیتهای حرفهای معلمان است که مجریان اصلی برنامه ها در محیط واقعی و کارگزاران حقیقی آموزش و پرورش هستند.
انتهای پیام