معاون وزیر آموزش و پرورش:

برنامه درسی و آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش بررسی می‌شود

معاون وزیر آموزش و پرورش از آغاز بررسی برنامه درسی و آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش خبر داد و افزود: این دو مساله از چالش‌های ماست و برای حل آن برنامه داریم و در حال بررسی کارشناسی و دقیق هستیم.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام دوشنبه ۱۳ اسفند در آیین معارفه سرپرست آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: نظام تعلیم و تربیت کشور باید طوری عمل کند که در نهایت نیروی انسانی دارای سرمایه اجتماعی در آن تربیت شود و همه این هدف زمانی اتفاق می افتد که ما آموزش و پرورش توسعه یافته داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش، مدرسه را خانه دوم فرزندان این ملت عنوان کرد و با اشاره به پایین بودن سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل گفت: دولت با تمام وجود نهضت مدرسه سازی را آغاز کرده و هر کمکی که در این زمنیه لازم باشد، انجام خواهد داد.

وی پایین بودن میانگین نمره امتحانات نهایی و نیز سرانه فضای آموزشی را غیرقابل قبول خواند و با اشاره به اهتمام وزارت آموزش و پرورش در این دو زمینه افزود: پایین بودن نمره امتحانات نهایی نتیجه عملکرد همه ماست و باید این مساله را کارشناسی کرده و وضعیت را بهبود ببخشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: امروز لازم است که انتقال داده‌ها به دانش آموزان که مبنای آموزش است، در نهایت با تربیت توام شود و به تغییر در رفتار مدل زندگی بینجامد.

مسعود امامی یگانه، استاندار اردبیل نیز در این آیین، تامین زیرساخت‌های آموزش، تعلیم و تربیت را از اولویت‌های اساسی این استان برشمرد و گفت: جوامعی که به جایی رسیده‌اند، مسیر خود را از توسعه آموزش و پرورش و تربیت درست نیروی انسانی شروع کرده‌اند.

وی مسئولیت اصلی رشد فردی و جامعه پذیر شدن افراد را بر عهده متولیان تعلیم و تربیت دانست و افزود: با توجه به این که نهاد آموزش و پرورش سرمایه انسانی را برای جامعه تربیت می کند، این نهاد برای رسیدن به اهداف عالیه باید در اولویت قرار گیرد.

استاندار اردبیل، تحقق اهداف توسعه کشور را منوط به توجه به نظام تعلیم و تربیت ذکر کرد و ادامه داد: آموزش به معنای عام موضوع ساده ای نیست و به همین علت در فرایند تعلیم و تربیت، باید نگاه همگانی و مشارکت همگانی وجود داشته باشد و تقویت و توسعه این بخش باید با تلاش همه نخبگان اتفاق بیفتد.

امامی یگانه نهضت مدرسه سازی را یکی از ماموریت‌های مهم خود در دوره تصدی مسئولیت استانداری اردبیل ذکر کرد و افزود: بهبود و ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی به همراه ارتقای شاخص‌های حقوق و معیشت معلمان ضروری است.

سید اردشیر رشیدی آل‌هاشم، مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این آیین، تعلیم و تربیت را بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و مردم دانست و گفت: همه ما باید بر اساس اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین و نیز سیاست‌های کلی نظام برای تربیت شهروند مطلوب بکوشیم.

رشیدی آل‌هاشم، تربیت نیروی انسانی مومن، خردورز، ظلم ستیز، ایثارگر و خدوم را از جمله اهداف نظام آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: با الهام از اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین باید بکوشیم که این اهداف متعالی محقق شود.

وی مشارکت نخبگان، نهادینه کردن تفکر برنامه‌محور، تحقق عدالت آموزشی، برنامه ریزی برای انسداد مبادی بی سوادی، تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز، توسعه فعالیت‌های پرورشی و تربیتی، تامین امکانات و ارتقای ورزش دانش آموزی و نظام جامع سلامت دانش آموزی، افزایش دانش و مهارت دانش‌آموزان، تقویت ارتباط والدین با مدرسه و توسعه هوشمندسازی مدارس را از جمله برنامه‌های خود در دوره خدمت در اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۳ اسفند ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403121309272
  • خبرنگار :