تاکید دادستان خوزستان بر افزایش سرعت و کیفیت در رسیدگی به پرونده‌ها  

دادستان مرکز استان خوزستان با تاکید بر تسریع و بهبود کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرای اهواز گفت: در این خصوص اقناع‌سازی و جلب رضایت مردم باید در اولویت قرار گیرد.

امیر خلفیان در جلسه‌ای بررسی کاهش اطاله دادرسی  که امروز (۱۲ اسفندماه) در اهواز برگزار شد، با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان و با بیان اینکه این ماه فرصتی برای بندگی و اخلاص و توجه بیشتر به حقوق مردم است، اظهار کرد: به منظور تسریع و افزایش کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها، تلاش‌های مطلوبی انجام می‌شود و نیروهای فعال و جهادی در دادسرای اهواز مشغول به خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی افزود: پرونده‌ها باید به شکلی ویژه و تخصصی رسیدگی شوند و برخی از آن‌ها نیازمند اتخاذ راهکارهای خاص و کاربردی هستند.

دادستان مرکز خوزستان با تاکید بر ضرورت پایش مستمر پرونده‌ها برای دستیابی به آرای متقن و بدون نقص گفت: اقناع‌سازی مردم هنگام مراجعه به دادسرا باید انجام شود زیرا هدف اصلی دستگاه قضایی، خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم و جلب رضایت‌مندی آنان است.

خلفیان با تقدیر از زحمات شبانه‌روزی قضات گفت: برنامه‌ریزی برای کاهش موجودی پرونده‌های مسن و شفافیت در کارها اهمیت دارد و باید انجام شود.

وی بیان کرد: علم حقوق و روند صدور احکام مانند جراحی در پزشکی است و قاضی باید با دقت و بدون لرزش دست به صدور رای بپردازد.

عیسی پورسلیمی معاون قضایی و ناظر بر دادسراهای کل استان خوزستان هم در ادامه این جلسه، گفت: بهبود کاهش پرونده‌های در شعب نامتعارف در دادسرای اهواز نسبت به گذشته، نتیجه تلاش‌های جمعی بوده است. همچنین برای حذف تمامی شعب نامتعارف تا پایان سال برنامه‌ریزی شده است.

حمید ناصری، معاون دادستان مرکز خوزستان هم در این جلسه گفت: هدف از این جلسات هم‌اندیشی و هماهنگی برای ارائه راهکارهای مناسب‌تر برای رسیدگی سریع‌تر و بهتر به پرونده‌ها است.

وی افزود: مدیریت صحیح موجودی پرونده‌ها ضروری است و باید تا در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند. 

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۱۲ اسفند ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403121208492
  • خبرنگار : 50232