مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان عنوان کرد

تقویت اقتصاد رسانه‌ها؛ گامی به سوی توسعه و آزادی بیان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، تقویت بنیه اقتصادی رسانه‌ها را نه تنها به نفع فعالان این عرصه، بلکه به سود کل جامعه دانست و آن را بستری برای رسانه‌هایی آزادتر، منتقدتر و مؤثرتر در مسیر توسعه و پیشرفت استان ارزیابی کرد.

فرخنده جلالی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، امروز (چهارشنبه ۸ اسفند)، در آیین اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر هرمزگان، نقش بی‌بدیل رسانه‌های محلی را در توسعه فرهنگی کشور مورد تأکید قرار داد و گفت: رسانه‌های محلی، کلید اصلی توسعه فرهنگی در مناطق مختلف کشور هستند، چرا که استان‌های ما با تنوع و تکثر فرهنگی روبرو هستند و این رسانه‌ها بهتر از هر ابزار دیگری می‌توانند روایتگر هویت و فرهنگ محلی باشند.

وی در ادامه، از تلاش‌های فعالان رسانه‌ای در استان هرمزگان قدردانی کرد و افزود: «فعالان رسانه‌ای با وجود کمبود امکانات و چالش‌های مختلف، در مسیر جهاد امیدآفرینی گام برمی‌دارند. این تلاش‌ها در استان هرمزگان به‌خوبی مشهود است و شاهد بوده‌ایم که همواره در موقعیت‌های گوناگون پای کار بوده‌اند و نقش خود را به‌عنوان صدای مردم ایفا کرده‌اند.

جلالی همچنین ضمن اشاره به اهمیت رسانه‌های محلی در تقویت وفاق اجتماعی و انعکاس ظرفیت‌های بومی، بر استمرار حمایت از فعالیت‌های رسانه‌ای تأکید کرد و این تلاش‌ها را گامی مؤثر در ایجاد امید و پیشرفت فرهنگی در جامعه دانست.  

وی در ادامه سخنان خود در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر، بر اهمیت استقلال اقتصادی رسانه‌ها تأکید کرد و اظهار کرد: ما در اداره کل ارشاد تلاش می‌کنیم تا در حد توان خود، گام‌هایی مؤثر در راستای بهبود وضعیت اقتصادی رسانه‌ها برداریم. باور ما این است که هرچه وابستگی رسانه‌ها به آگهی‌های دولتی کاهش یابد، آن‌ها با قدرت و آزادی عمل بیشتری می‌توانند به وظایف اصلی خود بپردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با تأکید بر نقش سازنده رسانه‌ها در جامعه افزود: رسانه‌ها هدفی جز اصلاح امور جامعه ندارند و همواره دغدغه بهبود شرایط را در سر می‌پرورانند. هرچه توان تحریریه رسانه‌های استان قوی‌تر و پویاتر شود، مسائل و چالش‌های جامعه سریع‌تر و دقیق‌تر شناسایی می‌شوند و این امر به مدیران دستگاه‌های اجرایی کمک می‌کند تا راه‌حل‌های کارآمدتری برای مشکلات پیدا کنند.

جلالی، تقویت بنیه اقتصادی رسانه‌ها را نه تنها به نفع فعالان این عرصه، بلکه به سود کل جامعه دانست و آن را بستری برای رسانه‌هایی آزادتر، منتقدتر و مؤثرتر در مسیر توسعه و پیشرفت استان ارزیابی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در پایان افزود: همکاری مدیران و رسانه‌ها می‌تواند بستری را فراهم کند که مشکلات استان با دقت بیشتری شناسایی شده و برای حل آن‌ها راهکارهای عملی و قابل اجرا ارائه شود. تعامل و همگرایی میان این دو بخش، تحقق توسعه پایدار و بهبود شرایط زندگی مردم را سرعت می‌بخشد.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۸ اسفند ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403120805794
  • خبرنگار : 50673