مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش تاکید کرد

نقش کارکنان ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش در برگزاری آزمون‌های استخدامی و رتبه‌بندی معلمان

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با اشاره به نقش کلیدی حوزه ارزیابی عملکرد در آموزش و پرورش، حضور مؤثر کارکنان این حوزه در فرآیندهای مهم مانند برگزاری آزمون‌های استخدامی، رتبه‌بندی معلمان و ثبت‌نام دانش‌آموزان را از نمونه‌های اقدامات اثربخش کارشناسان ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در سطح کشور عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، سلیمی در آیین افتتاحیه اولین گردهمایی رؤسای ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استان‌ها اظهارکرد: تجربه‌گردانی، انتقال دانش و توانمندسازی نیروی انسانی از چشم‌اندازهای مهم وزارت آموزش و پرورش است. همچنین، کیفیت‌بخشی به مدارس دولتی و افزایش تعاملات بین‌سازمانی از جمله اهداف برگزاری این نشست محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت تجربه‌گردانی و افزایش دانش افزود: بهره‌گیری از تجربیات مشترک، بهبود فرآیندهای آموزشی و مدیریتی در وزارت آموزش و پرورش را به همراه دارد.

سلیمی با اشاره به ضرورت تبدیل سازمان به یک نهاد یادگیرنده خاطرنشان کرد: برای ایجاد تحول در سازمان‌ها، باید به سمت سازمان یادگیرنده حرکت کنیم.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، ارتقای کیفیت فرآیندها را از اهداف اصلی این گردهمایی دانست و گفت: در همین راستا، کارگروه‌های تخصصی به موضوعاتی مانند ارزیابی عملکرد، نظارت، بازرسی و پاسخگویی به شکایات خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: با تغییر شیوه‌ها و تبادل تجربیات بین مدیران ارزیابی، می‌توان در جهت اصلاح و ارتقای کیفیت فرآیندها و تسریع اقدامات لازم گام‌های مؤثری برداشت.

سلیمی با اشاره به نقش کلیدی حوزه ارزیابی عملکرد در آموزش و پرورش، حضور مؤثر کارکنان این حوزه در فرآیندهای مهم مانند برگزاری آزمون‌های استخدامی، رتبه‌بندی معلمان و ثبت‌نام دانش‌آموزان را از نمونه‌های اقدامات اثربخش کارشناسان ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در سطح کشور عنوان کرد.

وی همچنین شاخصه اصلی دولت وفاق ملی را ارتباط مؤثر با مردم دانست و افزود: انتظار داریم مدیران ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، با پیگیری جدی مسائل و مشکلات مطرح‌شده از سوی مردم، در جهت رفع آن‌ها اقدام کنند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سلیمی در پایان، افزایش رضایتمندی مردم را یکی از اهداف اصلی این حوزه دانست و گفت: با بهره‌گیری از روش‌های نوین، که از جمله دستاوردهای این نشست خواهد بود، می‌توان گام‌های مؤثری در جهت جلب رضایت مردم برداشت.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۸ اسفند ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403120805389
  • خبرنگار :

برچسب‌ها