مدیر عامل اتوبوسرانی تهران:

اتوبوس‌های برقی دوگانه سوز نیستند

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، با رد شایعات مربوط به دیزلی بودن اتوبوس‌های برقی پایتخت، گفت: شایعات مطرح شده تنها یک شوخی است که به قصد تلخ کردن کام شهروندان درپی شیرینی تحقق وعده نوسازی و برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی مطرح شده است.

احمد قیومی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح ویژگی‌های فنی و نحوه عملکرد این ناوگان، گفت: این اتوبوس‌ها پس از تأیید نهادهای معتبر از جمله متخصصین شهرداری، کمیته فنی اتوبوسرانی، بازرسان سازمان ملی استاندارد و وزارت صمت وارد تهران شده‌اند. اتوبوس‌های برقی تهران دارای استانداردهای E-Mark اروپا و CCC چین هستند و تمامی این نهادهای تخصصی برقی بودن آنها را تأیید کرده‌اند.

وی ادامه داد: این ناوگان کاملاً برقی بوده و هیچ‌گونه سیستم دوگانه‌سوزی ندارد. در حقیقت اتوبوس‌های برقی تنها به یک موتور الکتریکی مجهز به باتری CATL LFP با ظرفیت ۴۲۲.۸۷ کیلووات‌ ساعت مجهز هستند که امکان پیمایش بیش از ۲۸۵ کیلومتر را تنها با نیروی برق فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره عملکرد سیستم گرمایشی این اتوبوس‌ها، گفت: مطابق استانداردهای جهانی، سیستم گرمایشی این اتوبوس‌ها برای جلوگیری از اُفت عملکرد باتری در دمای زیر صفر، به یک مشعل گازوئیلی ۴۰ لیتری مجهز شده است. این سیستم صرفاً برای گرمایش کابین مسافران طراحی شده و هیچ ارتباطی با نیروی محرکه ندارد.

قیومی با اشاره به میزان ناچیز مصرف سوخت این سیستم گرمایشی، اظهار کرد: در سه ماه سرد سال، حتی در صورت استفاده مداوم، این سیستم کمتر از ۱۰۰۰ لیتر گازوئیل مصرف می‌کند، درحالیکه مصرف سوخت یک اتوبوس دیزلی در سال ۵۵ هزار لیتر است. این میزان کمتر از ۲ درصد مصرف سوخت یک اتوبوس دیزلی است.

وی در پایان با تأکید بر عزم شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی، افزود: مردم تهران دیگر توان و تحمل آلودگی هوا را ندارند و برقی‌سازی حمل‌ونقل عمومی با سرعت ادامه خواهد داشت. انتشار اطلاعات غیرمستند و غیرکارشناسی هیچ تأثیری بر این روند نخواهد گذاشت.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۸ اسفند ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403120805313
  • خبرنگار : 71368