به گزارش ایسنا، استارتآپ سختافزار هوش مصنوعی «هیومین»(Humane) به کاربران خود اطلاع داده است که دستگاههای «AI Pin» آنها تا ۱۰ روز آینده قطع خواهند شد. این شرکت در یک یادداشت به مشتریان خود گفت که دستگاههای «AI Pin» تا ساعت ۱۲ ظهر روز ۲۸ فوریه به طور عادی به کار خود ادامه خواهند داد اما در آن تاریخ، کاربران اساسا به هیچ کدام از ویژگیهای دستگاه خود از جمله تماس، پیامرسانی، پرسش از هوش مصنوعی و فضای ابری دسترسی نخواهند داشت.
به نقل از انگجت، هیومین کاربران خود را تشویق کرده است که همه دادههای ذخیرهشده را تا پیش از ۲۸ فوریه دانلود کنند زیرا قصد دارد همزمان با خاموش کردن سرورهای خود، همه دادههای باقیمانده مشتریان را به طور دائم حذف کند.
هیومین گفت هزینه پرداختشده توسط مشتریانی که هنوز در بازه زمانی ۹۰ روزه هستند، به آنها بازگردانده خواهد شد؛ البته در صورتی که درخواست خود را تا ۲۷ فوریه ارسال کنند. همچنین، این شرکت خاطرنشان کرد کاربرانی که تصمیم گرفتهاند منتظر جایگزینی برای مخاطرات آتشسوزی و کیس شارژ باشند، اکنون بخشی از هزینه اولیه خرید را دریافت خواهند کرد. در یادداشت اولیه، این مبلغ ۱۴۹ دلار در صورت سفارش جداگانه یا ۱۲۹ دلار در صورت سفارش به عنوان بخشی از بسته سیستم کامل بود.
اعلام توقف دستگاهها، همزمان با خرید هیومین توسط شرکت «اچپی»(HP) منتشر شد که مالکیت معنوی این شرکت را به قیمت ۱۱۶ میلیون دلار خریداری کرده است اما به وضوح علاقهای به تجارت سختافزار کنونی ندارد. دستگاه AI Pin در زمان راهاندازی توسط تعداد زیادی از متخصصان بازبینی مورد بررسی قرار گرفت. از جمله این افراد، «چرلین لو»(Cherlynn Low) از انگجت بود که AI Pin را راه حل هیچ کدام از مشکلات فناوری ندانست.
اچپی گفت خرید هیومین، مهندسان و مبتکران محصول این استارتآپ را به گروه جدیدی به نام «اچپی آیکیو»(HP IQ) وارد خواهد کرد که یک آزمایشگاه نوآوری هوش مصنوعی متمرکز بر ایجاد یک اکوسیستم هوشمند در محصولات و خدمات اچپی برای آینده کاری به شمار میرود.
نیویورک تایمز در ژوئن گذشته گزارش داد که هیومین پس از دریافت ۱۰ هزار سفارش به دنبال قیمت خرید یک میلیارد دلاری است و از اچپی به عنوان یک شرکت علاقهمند نام برد. اکنون پس از گذشت هفت ماه ظاهرا بنیانگذاران هیومین متقاعد شدهاند که به رقم بسیار پایینتری رضایت دهند.
انتهای پیام