به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباسآباد، نخستین مجله «تهران دیدنی» در آخرین روز برگزاری هجدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران (جمعه ۲۶ بهمن ماه) رونمایی شد و سید محمدحسین حجازی، مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباسآباد در این در مراسم با بیان اینکه محفلهای مختصر اینچنینی در رویدادهایی مثل نمایشگاه بینالمللی گردشگری اثرگذار است، گفت: یکی از اقدامات خوب شهرداری تهران، مدیریت حوزه گردشگری شهری به نفع مردم و شهر تهران بوده است و مجلهای که امروز رونمایی میشود حاصل تلاش اهالی رسانه و فعالان حوزه گردشگری است. نخستین شماره «تهران دیدنی» حاصل ماهها کار مطالعاتی و پژوهش است و قرار است نقطه عطفی در حوزه گردشگری شهری باشد به همین جهت از اهالی رسانه و منتقدان درخواست میکنم این نشریه را نقد کنند.
مدیر مسئول «تهران دیدنی» با بیان اینکه مجوز این مجله سال گذشته از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد گرفته شد، افزود: قرار است مشخصا جاذبههای شهر تهران و اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری شهری در این مجله اطلاعرسانی و دیده شود و امیدواریم این اثر در حوزه پژوهشی و اطلاعرسانی تهران ماندگار شود.
انوشیروان محسنی بندپی، معاون گردشگری نیز در این مراسم اظهار کرد: تهران به جز آلودگی هوا از عظمت تمدنی تاریخی قوی نیز برخوردار است و جاذبههای گردشگری بسیاری دارد. تهران، کاخهای بسیاری با معماری ارزشمند همچنین جاذبههای مدرن بسیاری دارد که همگی در جذب گردشگران داخلی و خارجی مؤثر است.
او با بیان اینکه واقعیت تلخی وجود دارد که با وجود این همه ظرفیت درحوزه گردشگری کمکاری کردیم، افزود: این در حالی است که کشورهای همسایه ما با اختصاص سرانه در این حوزه عملکرد خوبی داشتهاند، ولی ما سرانه کمی در این حوزه داریم و میتوانیم از ظرفیتهای شهرداری تهران در این زمینه استفاده کنیم.
احمد علوی، رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر تهران نیز که در این مراسم حضور داشت، گفت: تهران چندصد نقطه گردشگری و میراثی دارد اما غالب مردم تهران آخر هفته عازم مقاصد خارج از شهر تهران هستند و ما نتوانستیم این مقاصد را به شهروندان معرفی کنیم و تهران همچنان یک مبدا است. تلاش مدیریت شهری همواره فراهم کردن این سازو کار در قالب سازمان گردشگری بوده و سعی شده نسبت به حفظ این ظرفیتها اهتمام داشته باشیم.
او با توجه به موانع موجود برای مجموعههای خصوصی ثبت میراثی و باغهای موجود در شهر تهران، تاکید کرد: ما باید قوانین سختگیرانه برای مالکان خصوصی مجموعههای میراثی و خانه باغهای موجود را رفع کنیم.
علیرضا تابش، مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی (هگتا) نیز گفت: انتخاب نام «تهران دیدنی» برای این مجله به معنای دعوت به دیدن است و این امر کار اعضای تحریریه و دستاندکاران نشریه را دشوار و در عین حال سهل میکند. نیاز است در هر شماره این نشریه دیدنیهای جدیدی از تهران معرفی شود تا مردم را مشتاق دیدن جاذبههای گردشگری شهری کند.
او افزود: اسامی تحریریه این مجله بیانگر حضور تیم حرفهای آن است و به عقیده من این مجله باید به زبان انگلیسی هم ترجمه و به دفاتر تورهای خارجی و سفارتخانهها نیز ارسال شود.
تابش همچنین اعلام آمادگی کرد تا مجموعههای گردشگری تامین اجتماعی با «تهران دیدنی» پیوند عملیاتی داشته باشند و آن را به آژانسهای مسافرتی و هتلها تعمیم دهند و بیان کرد: امیدوارم سایر استانها نیز «ایران دیدنی» را دنبال کنند؛ چرا که در این اوضاع نیازمند ادبیات تخصصی در حوزه گردشگری هستیم که خوشبختانه آقای حجازی این کار را شروع کرد.
انتهای پیام