بنرهای نمایشگاه زاینده نور که دعوت کننده مردم به سوی مصلای امام خمینی اصفهان بود، در نقاطی از مسیر محل کارم مرا مشتاق میکرد تا زمانی را به بازدید از تجمع دستاوردها و فناوریهای استان اصفهان، شهر زندگی و سازندگی اختصاص دهم؛ پس از ورود به خیابان مصلی کمی که جلوتر رفتم و متوجه انبوهی از خودروهای شخصی و عمومی که حامل بازدیدکنندگان از این نمایشگاه بودند، شدم، چند موکب که در حال پذیرایی از مهمانان نمایشگاه بودند را رد کردم و به ورودی اصلی نمایشگاه رسیدم، سمت راست چند فروند ماشین جنگی و ابزارآلات نظامی مستقر بود که به شکل مقتدرانه قدرت نظامی ایران را به نمایش گذاشته بود و سمت چپ سالن تجمع غرفههایی را میدیدم که بهصورت چند جزیره، ترکیبی از بخشهای مختلف و جذاب نمایشگاه بودند.
سروصدای راویان غرفهها و بازدیدکنندگان با نماهنگ ملی و میهنی که در مسجد مصلی در حال پخش بود، آمیخته شده و فضا را زیباتر از قبل کرده بود. تنوع غرفهها و جذابیتهای بصری آنها به قدری بود که موجب شد چند ساعتی محو تماشای فعالیتهای جهادی و دستاوردهای هم استانیهای خودم شوم و به این روحیه خودباوری و امید در جانهای مردم غیور ایران افتخار کنم.
با اقتدار قدم میزدم و غرفهها را زیر نظر داشتم که تصمیم گرفتم با چند مسئول و سرپرست غرفه به صحبت بنشینم و از زبان خودشان از تلاش و امیدی که داشتند بشنوم.
سجاد سلطانی، یکی از مدیران پروژههای سازندگی استان اصفهان در گفتوگو با ایسنا اظهار میکند: به کمک همکارانم غرفهای را در نمایشگاه اسوه زاینده نور برپا کردیم که این غرفه معرف یکی از پروژههای زیر مجموعه هلدینگ نیرو از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا است.
وی میافزاید: هلدینگ نیرو شامل ۱۲ موسسه است که هر کدام در رشتههای تخصصی وزارت نیرو، برق و آب در حال فعالیت هستند، مجموعه ما در حوزه کشیدن خطوط لوله انتقال آب به وسیله لولهگذاری و دستگاههای میکرو تونلینگ، مشغول است.
سرپرست این غرفه با اشاره به علت حضور در نمایشگاه زاینده نور در حوزه آب، میگوید: طبق سیاستهای بالادستی قرارگاه خاتم مجموعه ما را به استان اصفهان انتقال داده است که ارتباط تنگاتنگی با تنشهای آبی استان اصفهان داشته و اولین پروژه نیز در موضوع انتقال آب از سد زاینده رود به ۱۴ شهرستان استان اصفهان بوده که با وجود گذشت دو ماه از عمر این پروژه حدود ۱۲ درصد رشد داشته است.
سلطانی ادامه میدهد: فعالیتهای این غرفه با قدمتی ۲۰ ساله در نمایشگاههای متعددی شرکت داشته است، اما اکثر مردم از فعالیتهای گسترده قرارگاه خاتمالانبیا که یکی از بازوهای قوی پیمانکاری در ایران است، اطلاع دقیقی ندارند و برپایی این دسته از نمایشگاهها و دیدار چهره به چهره مردم با افراد دارای مسئولیت در پروژها باعث روحیه خودباوری و نشاط در مردم بهویژه نسل جوان میشود.
وی با بیان اینکه در دیدار با نسل جوان در نمایشگاه و تشریح دستاوردهای جدید مجموعه خاتمالانبیا به وضوح حس امید را چهره آنها حس میکنم، میگوید: این دسته از نمایشگاهها علاوه بر ایجاد ارتباط بصری بین مجموعههای سازندگی و مردم، باعث حس قرابت بیشتری بین سازمانها و مجموعههای شرکت کننده در نمایشگاه نیز میشود.
این سرپرست غرفه با تشریح دوره برگزار شده از سوی قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا با عنوان《دوره تبیین》ادامه میدهد: این قرارگاه فعالیتهای گستردهای را در کشور انجام میدهد، اما تبلیغاتی در این راستا انجام نمیشود، به همین واسطه با ایده برپایی دوره تبیین برای سازمانهای دولتی مختلف و با دعوت از آنها، دانشجویان و نسل جوان بدون پرداخت هزینهای بهصورت حضوری از پروژههایی که در سراسر کشور در حال اجرا است بازدید میکنند، همچنین مجموعه ما با هدف ایجاد امید در جامعه نخبگانی با مراکز معتبر دانشگاهی وارد مذاکره شده تا بهصورت تخصصی افراد در خدمت سربازی مشغول به فعالیت در پروژها شده و پس از آن بهصورت قراردادی با مجموعه همکاری داشته باشند.
سلطانی خاطر نشان میکند: تبلیغات در راستای احقاق اهداف در چنین نمایشگاههایی بسیار موثر است و باید مدیران با تدابیری از جمله دعوت از دانشگاهیان و جامعه نخبگانی شور و اشتیاق دیگری را در بین غرفهها ایجاد کنند.
امین صادقی، مسئول فضای مجازی یکی از نواحی استان اصفهان در گفتوگو با ایسنا اظهار میکند: غرفه برپا شده سعی دارد تا نشان دهنده گوشهای از فعالیتهای قرارگاه سایبری شهید سلیمانی باشد که از دو سال گذشته با همت و تخصص بسیجیان در عرصه فضای مجازی آغاز به کار کرده است.
وی در راستای تشریح فعالیتهای این ناحیه میافزاید: اقدامات موثری از جمله سواد رسانه، تولید محتوا، آموزش هوش مصنوعی، انتشار و همکاری با ارگانهای مختلف در ناحیه ما شکل گرفته است که در مبحث آموزش سواد رسانه بهصورت حضوری و مجازی با همکاری اداره آموزشوپرورش، نماینده مجلس، فرمانداری و امور مساجد، توانستیم چندین هزار نفر از مردم را از این آموزشها از جمله آموزشهای عمومی و تخصصی بهرهمند کنیم.
این مسئول فضای مجازی ادامه میدهد: در موضوع تولید محتوا نیز توانستهایم حدود ۵۰۰ نفر از مردم و بسیجیان را هم به لحاظ عمومی و هم تخصصی آموزش دهیم، همچنین به لطف خدا تیم رسانهای بسیار قوی داریم که حتی در گستره استان نیز میتوانیم پروژهها را پوشش دهیم و تولیدات این تیمها در سطح صداوسیمای استان اصفهان و کشور نیز پخش و اجرا شده است.
صادقی با اشاره به اهمیت هوش مصنوعی میگوید: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مییابیم که اهمیت فعالیت در زمینه هوش مصنوعی روز افزون بوده و باید بیش از پیش به آن توجه شود؛ با این توصیفات ناحیه ما آموزشهای مختلفی را از جمله آموزشهای عمومی، آشنایی بهصورت تک جلسهای، ورکشاپهای کوچک و آموزشهای تخصصی ۱۰ جلسهای با نیل به اهدافی مانند آشنایی عموم مردم با معایب، محاسن و کاربردهای هوش مصنوعی برگزار کرده، تا بتوانند بهصورت هدفمند و اثرگذار در این زمینه فعالیت کنند که تا این لحظه حدود دو هزار نفر در این ناحیه آموزش دیدهاند و بعضی از آنها بهصورت مربی برگزار کننده آموزشها نیز هستند.
وی پیرامون ارزیابی فرایند نمایشگاه زاینده نور شرح میدهد: با توجه به نظر بازدیدکنندگان این نمایشگاه متوجه میشویم که تا حد قابل توجهی نمایشگاه هم اثرگذاری لازم و هم رضایت مخاطبان را به دنبال داشته است و بعضی از افراد اذعان داشتند که در مورد فعالیتهایی از جمله ورود در عرصه تکنولوژی، پیشرفتهای روز و رفع نیازها توسط سازمان بسیج و نواحی بیاطلاع بودهایم و این نمایشگاه طرز تفکر و نگاه ما را تغیر داد.
این مسئول فضای مجازی با اشاره به اقدمات لازم برای اثربخشی بیشتر نمایشگاه زاینده نور خاطر نشان میکند: اهداف این نمایشگاه بسیار ارزشمند بوده و باید با تولیدات رسانهای در تلاش باشیم تا این مفاهیم را در اختیار افرادی که توانایی حضور فیزیکی ندارند، نیز بگذاریم و بهصورت مستمر در طول سال بتوانیم برگزار کننده چنین برنامههایی در کشور و استان باشیم تا اثربخشی لازم را دریافت کنیم.
نمایشگاه «زاینده نور» با هدف ارائه دستاوردهای نظام اسلامی و سازمان بسیج، بهمناسبت دهه فجر در مصلای امام خمینی (ره) اصفهان برپا شده است. بازدید از این نمایشگاه تا ۲۹ بهمنماه، همهروزه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۱ برقرار است.
انتهای پیام