به گزارش ایسنا، محسن طاهریان با اشاره به اهمیت این اقدام در راستای هوشمندسازی خدمات ثبتی و تسهیل دسترسی مردم به آنها، اظهار کرد: «در فاز اول، ۱۲ خدمت به صورت غیرحضوری از طریق سکوی خدمات دیجیتال "کاتب" پذیرش و به واحدهای ثبتی ارجاع میشوند.»
وی در ادامه به تشریح خدمات ارائه شده غیرحضوری پرداخت و گفت: «این خدمات شامل صدور سند مالکیت المثنی، درخواست صدور مالکیت انتقالی، درخواست تجمیع مالکیت اسناد مشاعی، تعویض سند مالکیت دفترچهای، درخواست اصلاح ملک، وضعیت ثبتی، تفکیک عرصه، تجمیع اسناد مالکیت مفروزی، گواهی ثبتی، مکاتبات اجرا، درخواست سند المثنی و تقاضای تکمیل اطلاعات ملک است.»
سرپرست معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: «این خدمات به طور کامل غیرحضوری بوده و توسط مردم قابل درخواست بوده و راهاندازی این واحدهای ثبتی تمام الکترونیک، گامی مهم در جهت تحقق اهداف دولت الکترونیک و ارائه خدمات بهتر به مردم است.»
بر اساس گزارش قوه قضاییه، سرپرست معاونت توسعه فناوری سازمان ثبت در پایان با اشاره به برنامههای آینده سازمان برای توسعه خدمات الکترونیکی، ابراز امیدواری کرد که با تلاش و همت تمامی همکاران، بتوان گامهای موثری در جهت ارتقاء سطح خدمات ثبتی و رضایت مردم برداشت.
انتهای پیام