دکتر روح الله رازینی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب با بیان اینکه ادغام دانشگاه های علمی کاربردی و فنی و حرفهای در وزارت علوم مطرح نیست، گفت: دانشگاه علمی کاربردی یک بخش خصوصی است و بودجه ای از دولت برای فعالیتهای خود دریافت نمیکند. بنابراین نیازی به ادغام این دانشگاه با سایر دانشگاههای کشور نیست.
وی در ادامه تصریح کرد: نکتهای که اخیرا به توسعه کمی مراکز آموزش عالی تاکید کرد مراکزی را شامل میشود که منابع عمومی کشور بین آنها تقسیم میشود. با توجه به اینکه آمار دانشجویان کشور در مقایسه با گذشته کاهش یافته است بنابراین توزیع منابع بین دانشگاههای دولتی ممکن است مشکل ایجاد کند.
معاون آموزشی وزارت علوم خاطر نشان کرد: نیازی به ادغام مراکز دانشگاهی غیردولتی نیست چرا که این مراکز بودجهای از دولت دریافت نمیکنند اگر دانشجوی متقاضی داشته باشند فعالیت خود را ادامه میدهند اگر هم تقاضا برای تحصیل در این مراکز نباشد روند و مسیر خود را بازنگری میکند.
رازینی با بیان اینکه سناریویی برای ادغام دانشگاههای دولتی نظیر پیام نور و فنیوحرفهای با یکدیگر وجود ندارد، گفت: در گذشته نیز چنین برنامه هایی مطرح نبود. در واقع برنامهای که در خصوص دانشگاه پیام نور داریم این است که با طرح پیشنهادی این دانشگاه بازآرایی و پیگیری موضوعات آمایشی در این دانشگاه اتفاق بیفتد. ما نیز رسما این سناریو را اعلام کردیم و منتظریم دانشگاه پیام نور طرح جدید خود را در این زمینه به ما ارائه دهد.
وی از راهاندازی کارگروهی در دانشگاه پیام نور برای نحوه اجرای طرح بازآرایی و اجرای برنامه آمایش این دانشگاه خبر داد و افزود: قرار است در این کارگروه طرح آمایشی خودشان را به وزارت علوم پیشنهاد بدهند. ممکن است در این طرح تغییر ماموریت بدهند یا برخی مراکز را با یکدیگر ادغام نمایند. به طور کلی این دانشگاه باید بر اساس ترکیب جمعیتی دانشجو و استاد یک واحد دانشگاهی در خصوص آن تصمیم گیری کنند. وزارت علوم پیشنهاد طرح فوق را بر عهده خود دانشگاه پیام نور قرار داده است.
معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه در طرح یا سناریور وزارت علوم ادغام یا حذف واحدهای پیام نور در دستور کار قرار ندارد، اظهار کرد: زمان مشخصی برای ارائه این طرح به وزارت علوم تعیین نشده است. اما قرار بر این شد به صورت استان به استان این طرح را بررسی کنند.
رازینی در پایان خاطر نشان کرد: راهبرد ما در وزارت علوم در خصوص سایر زیر نظام های شعبه دار نیز این است که ایده و طرح های آمایشی یا موضوعات این چنینی را خودشان به وزارت علوم پیشنهاد دهند.
انتهای پیام