سید ابراهیم حسینی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وضعیت نامطلوب ترافیک در شهر شیراز و بالا رفتن تعداد خودروها، گفت: اگر در احداث بزرگراهها و تقاطعها تلاش نکرده بودیم، شیراز از حجم ترافیک منفجر میشد.
وی با بیان اینکه در چند سال گذشته فرهنگ ترافیک بین مردم شیراز بهبود پیدا نکرده است، گفت: یکی از سختترین کارها در حوزه ترافیک تلاش برای ثابت نگه داشتن شرایط فعلی و بدتر نشدن وضعیت موجود است. فرهنگ مردم در حوزه ترافیک بهتر نشده و تعداد خودروها نیز بالا رفته است، لذا ثابت نگه داشتن وضعیت موجود تلاش بسیاری را میطلبد. در چند سال گذشته فقط تلاش کردیم تا وضع از آنچه که هست، بدتر نشود.
حسینی با تصریح اینکه در حوزه سختافزاری ترافیک کارهای خوبی توسط شورا و شهرداری شیراز رقم خورده است، گفت: در حوزه سختافزاری ترافیک طی ۲ سال و نیم گذشته، ۳ بزرگراه شهید استوار، شهید آیتالله رئیسی، و بزرگراه شهید آیتالله حائری شیرازی و تقاطعهای متعددی به بهرهبرداری رسیده است، با توجه به تعداد خودرو در شیراز که اگر در حوزه سختافزاری تلاش نکرده بودیم، شهر منفجر میشد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: بخشی از ترافیک شیراز، مربوط به مسائل سختافزاری و بخش دیگر مربوط به مسائل نرمافزاری است، در حوزه نرمافزاری نیز بخشی مربوط به فرهنگ و بخشی مرتبط با امکانات الکترونیک است، البته امکانات الکترونیک داریم، اما مدیریت آن در اختیار شورا و شهرداری شیراز نیست.
وی ادامه داد: اگرچه تعداد نیروهای پلیس و راهنمایی و رانندگی محدود است، اما دوربینها میتوانند اعمال قانون را انجام دهند. لذا باید شورای ترافیک پای کار بیاید و از امکانات الکترونیک برای اعمال قانون در شهر شیراز استفاده کند، دلسوزی مأموران راهنمایی در مورد رانندگان متخلف باعث تکرار تخلفات میشود.
حسینی با بیان اینکه نکته دوم حوزه فرهنگ است، در این حوزه فعالیتهای بسیاری انجام شده است، اما به حد کفایت و رفع نیاز نیست، گفت: با وجود هزینههای بسیار و کارهای مختلفی که برای رفع معضل ترافیک در شیراز انجام شده است، اما نتیجه مطلوبی نداریم، چون مردم باید برای رفع مشکلات همت کنند.
۶۴ درصد ترافیک شیراز مربوط به پارک دوبل است
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: کارشناسان به هزار و یک دلیل، ۶۴ درصد ترافیک شیراز را مربوط به پارک دوبل میدانند، یعنی حدود دو سوم ترافیک شیراز مربوط به پارک دوبل است.
حسینی با بیان اینکه پارک دوبل، پارکهای نامتعارف، بند آوردن راه، ویراژ و آلودگی صوتی حقالناس است، گفت: برای بخشی از معضل ترافیک که به حوزه شهرداری برمیگردد، دفاع داریم اما این حوزه تماماً به شهرداری برنمیگردد، البته نقدها را هم میپذیریم.
انتهای پیام