رضا محمدیان امروز، ۲۳ بهمن در نشست شورای شهر شیراز، به بررسی عوامل تأثیرگذار در افزایش ترافیک درونشهری این کلانشهر پرداخت و گفت: بیش از ۵۰ درصد ترافیک درونشهری که دغدغه اکثر کلانشهرها نیز هست، عدم رعایت قوانین است که بیشتر با پارک نامناسب خودروها در معابر شلوغ شاهد آن هستیم.
وی افزود: بخشی از سیاستگذاری در خصوص کاهش ترافیک استان فارس و شهر شیراز بر عهده شهرداری، استانداری و پلیس راهور است و البته بخش مهمی نیز باید در سطح ملی سیاستگذاری شود که به طور مثال میتوان به آزادسازی واردات اتوبوس و مینیبوس و تهیه ناوگان استاندارد با هزینه مناسبتر اشاره کرد.
محمدیان در ادامه با تشریح فعالیتهای عمرانی شهرداری بهمنظور کنترل ترافیک افزود: تعداد تقاطعات و پلهای در حال احداث و بهرهبرداری شده در دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز ۳۸ پروژه بوده است که تقریباً نصف کل پروژهها تا قبل از آغاز دوره ششم محسوب میشود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم احمدبن موسی (ع) گفت: این تقاطع که شامل سه بخش، پل روگذر احمدبن موسی (ع)، تقاطع نواب صفوی و پل نواب جنوبی است و بهعنوان بزرگترین تقاطع کشوری محسوب میشود، پس از افتتاح، کاهش ترافیک در محورهای متصل، افزایش ایمنی در بزرگراه امام خمینی (ره) و دسترسی شهرک جنوبی که در جنوب این بزرگراه قرار دارند به مسیرهای شمال شهر شیراز را تسهیل و فراهم میسازد.
وی گفت: طول عرشه این پل بالغ بر ۵ هزار متر است که بهعنوان بزرگترین تقاطع کشوری محسوب میشود که با انجام بتنریزی به میزان ۳۵۰۰ مترمکعب میتوان گفت رکورد بتنریزی تقاطعات غیرهمسطح شکسته شد، این تقاطع تا پایان ماه رمضان به بهرهبرداری خواهد رسید.
محمدیان، پروژه زیرگذر نیمه مسقف گویم را نیز که در مراحل نهایی اجرای خود قرار دارد بسیار تأثیرگذار بر حملونقل و ترافیک ورودی شمال غربی شیراز خواند و گفت: این پروژه امکان تردد همزمان ۳ مسیر تندرو در هر جهت و ۳ مسیر کندرو در هر جهت را فراهم میکند که درمجموع به ۱۲ مسیر عبوری میرسد و این در حالی است که در گذشته تنها ۵ مسیر وجود داشت و افزایش هفت مسیر ظرفیت قابلتوجهی را در حوزه حملونقل این محور ایجاد میکند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز همچنین به فعالیتهای صورتگرفته در بحث هوشمندسازی و نصب دوربین، استفاده از هوش مصنوعی، نوسازی ناوگان حملونقل عمومی و ارتقا فرهنگ ترافیک بهمنظور کنترل ترافیک پرداخت و افزود: علاوه بر فعالیتهای صورتگرفته با تصویب در شورای اسلامی شهر شیراز، تأثیر ساختمانهای بلندمرتبه در بحث ترافیکی و زیستمحیطی قبل از ساخت باید بررسی شود تا کمترین خسارت را به شهر وارد نکنند.
انتهای پیام