حسن بروشکی در نشست با مدیران مدارس متوسطه آموزشی دوم که با هدف بررسی برنامهها و فعالیتهای آموزشی و تربیتی این مدارس برگزار شد، با برشمردن شاخصهای مهم آموزشی و تاثیرگذاری آن در فرآیند یاددهی یادگیری، گفت: یکی از مطالبات به حق مسئولان ستادی از همه عوامل، اعم از آموزشی و اداری، برنامهریزی صحیح در مسیر ارتقای سطح کیفی آموزش به ویژه در مدارس متوسطه دوم است.
وی افزود: از آنجا که سوابق تحصیلی دانشآموزان متوسطه دوم تاثیر مستقیم و بسزایی در قبولی و موفقیت آنان در کنکور سراسری دارد، لازم است با دقت نظر و حساسیت هرچه بیشتر در این مقوله ورود پیدا کرده و برنامهریزی منسجم و دقیقی صورت گیرد.
بروشکی گفت: داشتن برنامه و هماهنگی و تعامل بین همه اجزا و عوامل، یکی از مؤلفههای تاثیرگذار در تحصیل موفقیت در این مسیر خواهد بود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: حضور گروههای جهادی علمی و موسسات خیریه در مدارس و کمک به توانمندی آموزشی دانشآموزان، یک فرصت کمنظیر است که باید به درستی از آن بهره جست و به دنبال جذب حداکثری این بستر عظیم بود.
وی با اشاره به سهم تعیینکننده مشارکت و همراهی خانوادهها در مسیر موفقیت فرزندان، اظهار کرد: اعتقاد راسخ داریم تعامل دوسویه مدرسه و خانواده تضمینکننده و ترسیمکننده مسیر راهی است که رسیدن به نتیجه دلخواه را هموار خواهد کرد.
بروشکی بیان کرد: بهرهگیری از فرصتهایی مانند ایام تعطیلی پایان هفته، تعطیلات نوروز در پیش رو، ایام ماه مبارک رمضان و هر موقعیت و زمانی که در اختیار دبیران و دانش آموزان قرار دارد؛ میتواند تکمیل کننده زنجیره یاددهی یادگیری باشد.
انتهای پیام