به گزارش ایسنا، پرویز خوشکلام خسروشاهی امروز (چهارشنبه) از خبرگزاری ایسنا بازدید کرد و ضمن دیدار با مدیران و خبرنگاران این خبرگزاری، در گفتوگویی خبری با خبرنگاران این رسانه شرکت کرد.
وی در دیدار با سرپرست خبرگزاری ایسنا گفت: رویکرد جدید ما در بیمه مرکزی افزایش رضایت مردم و جامعه به صورت معنادار به صنعت بیمه است.
خوشکلام خسروشاهی همچنین اولویت اصلی بیمه مرکزی را نظارت عنوان و اظهار کرد: بیمه مرکزی سه محور نظارت، توسعه و بیمهگری را بر عهده دارد با این حال اولویت اصلی بیمه مرکزی موضوع و محور نظارت است.
رئیس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامههای ما افزایش توانگری و کنترل رفتارهای شرکتهای بیمهای در بازار و صنعت بیمه است. اگر توانگری شرکتهای بیمهای افزایش یابد بدون شک این شرکتها در پرداختها بازدهی مناسبی دارند.
خسروشاهی افزود: بیمه مرکزی به دنبال افزایش رضایت اجتماعی است و شرکتهای بیمهای به دنبال کسب سود و منفعت خود هستند. با این حال، وظیفه ما ایجاد تعادل حوزه رضایت اجتماعی و جلوگیری از ضرر و زیان شرکتهای بیمه است.
وی ادامه داد: امروز باید ارتباط بیمه مرکزی با مصرفکنندگان صنعت بیمه کم هزینه شود ما از ظرفیت نهادهای صنعتی در این رابطه حداکثر بهره را میبریم.
در ادامه ابوالقاسم رئیسی - سرپرست خبرگزاری ایسنا - ضمن تشکر از حضور رئیس کل بیمه مرکزی در خبرگزاری ایسنا در رابطه با تبیین جایگاه رسانه برای شناخت صنعت بیمه گفت: رسانه به عنوان یکی از ابزارهای بسیار موثر و مهم در جهت تبیین، تصحیح و تصویر سازی است که میتواند کمک شایانی در جهت آگاه سازی جامعه باشد.
وی صنعت بیمه را یک صنعت پیچیده و حرفهای دانست و گفت: عدالت اجتماعی از مهمترین ارکان توسعه پایدار است و این صنعت در تحقق عدالت اجتماعی نقش بسزایی دارد.
رئیسی یکی از کارکردهای مهم صنعت بیمه را مدیریت ریسک و کاهش خسارت ناشی از رویدادهای ناگهانی دانست و گفت: این امر میتواند با کمک رسانه و محدودیت رفتار آحاد جامعه در پیشگیری از حوادث کمک کند.
وی افزود: در خبرگزاری ایسنا، آماده کمک و یاری به صنعت بیمه در راستای تبیین منافع همه ذینفعان اعم از شرکتهای بیمه گذار، بیمه مرکزی و از همه مهمتر مردم هستیم.
به گفته سرپرست خبرگزاری ایسنا آنچه امروز ممکن است در تصور مردم و استفاده کنندگان از بیمهها وجود داشته باشد، گاهی ابعاد منفی آن به چشم میخورد، ماحصل عدم آگاهی بخشی و تمرکز بر فعالیت، اطلاع رسانی به موقع و شاید عملکرد برخی از بازیگران این حوزه است.
وی اظهار کرد: در صورتی که اطمینان خاطر از دستاوردها و خدمات بیمهای به درستی اطلاع رسانی شود و کنشگران این حوزه نیز در جایگاه خود به خوبی و با در نظر گرفتن انتفاع مردم عمل کنند، زحمت این عزیزان نیز به خوبی دیده میشود و مردم در آرامش میتواننداز مزیتهای صنعت بیمه استفاده کنند و در این راستا به عنوان یک رسانه آمادگی لازم برای تبیین و تشریح جایگاه صنعت بیمه در جامعه را داریم.
مشروح گفتوگوی خسروشاهی با خبرگزاری ایسنا طی روزهای آینده منتشر میشود.
انتهای پیام