مهدی پارسی در گفت وگو با ایسنا افزود: طول کلی مسیر خاش - سراوان ۱۵۱ کیلومتر است که برای نخستین بار از اوایل سالجاری ساخت بزرگراه در این مسیر از سمت خاش به طول ۲۲ کیلومتر و هم از سمت سراوان بطول هشت کیلومتر با مجموع اعتبار مورد نیاز هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آغاز شده است.
وی با بیان اینکه آمار تصادفات جاده ای در راههای سیستان و بلوچستان بخصوص خاش- سراوان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع بیگانه غیرمجاز در مقایسه با میانگین کشوری بالاست، افزود: جلوگیری از تداوم این وضعیت نیازمند توجه ویژه برای توسعه و ساخت بزرگراه است.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ضعف زیرساختهای جادهای علاوه بر خسارتهای جانی و مالی فراوان برای شهروندان در حقیقت پاشنه آشیل و عاملی برای توسعه نیافتگی این استان زرخیز اما محروم محسوب میشود، تاکید کرد: در سالهای اخیر به همت این اداره کل برای جبران عقب ماندگیها و توسعه بزرگراهها و راههای مواصلاتی استان کارهای خوبی انجام شده است بطوریکه علاوه بر بهره برداری بیش از ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در حال حاضر نیز ۲۱۰ کیلومتر باند دوم در راههای تحت پوشش این اداره کل در دست ساخت است.
پارسی خاطرنشان کرد: اگرچه برای تحقق حمل و نقل آسان نیاز به ساخت بزرگراههای جدید و تکمیل طرحهای در دست ساخت است، اما انقلابی در توسعه زیرساختهای جادهای استان شروع شده که امید میرود با ادامه این روند در سالهای آینده شاهد فراهم شدن زیرساختهای حمل و نقل آسان و مطلوب در این خطه باشیم.
انتهای پیام