طالب محمدی، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: نظر به تأکید سند تحول بنیادین بر کیفیت بخشی آموزشهای مهارتی و در راستای شناسایی توانمندیهای دانش آموزان با نیازهای ویژه سازمان آموزش و پرورش استثنایی با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور نخستین دوره مسابقات مهارت دانش آموزان با نیازهای ویژه را برگزار میکند.
وی، با تأکید بر نقش برنامه های آموزشی و مهارتی دانش آموزان با نیازهای ویژه در افزایش استقلال شخصی و بهبود تعاملات اجتماعی اضافه کرد: این مسابقات با هدف توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی، ایجاد زمینه مناسب افزایش توانایی علمی، ارتقای سطح خودباوری، کسب شایستگیها، توانمندسازی و هدایت دانش آموزان جهت یافتن آینده شغلی مناسب برگزار می شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد: گروه مخاطب این دوره از مسابقات دانشآموزان(هنرجویان) دختر و پسر پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه کار دانش خاص هستند که در سه سطح مدرسهای، استانی و کشوری با هم به رقابت میپردازند.
محمدی ادامه داد: مسابقات در مرحله مدرسه ای از تاریخ بیستم تا ۲۷ بهمن ماه جاری و در مرحله استانی در بازه زمانی پنجم اسفندماه جاری تا ۲۰ فروردین ماه سال آینده برگزار میشود.
وی یادآور شد: رشته های دوخت، سرویس آشپزخانه و هنر زندگی در خانه ویژه دختران و رشته های کمک کار ساده درودگری و کمک کار نقاشی ساختمان برای دانش آموزان پسر در این دوره از مسابقات انتخاب شده است.
محمدی، با اشاره به اینکه هر دانش آموز صرفاً در یک رشته مهارتی این مسابقات می تواند شرکت کند، تصریح کرد: مرحله کشوری این مسابقات به صورت حضوری و براساس پروژه های عملی بوده و در طول یک روز (بین ۴ تا ۶ ساعت) در مرکز پیامبر اعظم (ص) شهر تهران از ۱۹ اردیبهشت تا ۲۱ اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.
وی در ادامه عنوان کرد: هدف و مأموریت اصلی آموزش دانش آموزان استثنایی صرفاً تحصیل و طی مدارج دانشگاهی نیست، بلکه هدف اصلی آموزش مهارت های زندگی و فراهم آوردن زمینه مناسب برای ورود آنها به زندگی است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان یادآور شد: پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد به گونه ای که در صورت جدایی از نظام تعلیم و تربیت رسمی در هر مرحله، توانایی تأمین زندگی و اداره خانواده خود را داشته باشد.
انتهای پیام