سیدعلی عبداللهی اظهار کرد: سیستمهای توزین در حال حرکت با هدف مدیریت، جمعآوری و تحلیل اطلاعات ترافیکی و کاهش هزینههای مربوط به تخریب بدنه راه در اثر عبور بارهای خارج از محدوده و بیقانونی و تسریع در مراحل اعمال قانون و افزایش ضریب ایمنی عبور وسایل نقلیه بهکار گرفته میشوند.
وی افزود: از اهداف بهکارگیری این سیستم میتوان به کنترل وزن ناوگان بار و اعمال قانون، محاسبه بار محوری و وزن کل ناوگان بار، تعیین میزان عوارض بهصورت هوشمند و دریافت عوارض براساس اضافه تناژ، کاهش تعداد وسایل نقلیه با اضافه بار، قابلیت اتصال به سایر سامانههای هوشمند و کنترل مجوزهای مربوط، کنترل سرعت وسایل نقلیه، ارائه گزارشهای آماری حملونقل و ترافیک، افزایش طول عمر روسازی و کاهش هزینههای تعمیر و نگهداری ابنیه و المانهای شهری و ارتقای استانداردهای زیستمحیطی شهری و افزایش ایمنی تردد ناوگان حمل بار و شهروندان اشاره کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت حملونقل بار شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان در حال حاضر یک دستگاه سیستم توزین ناوگان بار در حال حرکت در یکی از معابر پرتردد خودروهای باری نصب کرده است، ادامه داد: سه اکیپ تخصصی سازمان مدیریت حملونقل بار بههمراه افسران خبره پلیس راهور با سه دستگاه سیستم توزین سیار ناوگان(قابل حمل و جابهجایی) در نقاط مختلف شهر به کنترل اضافه تناژ خودروهای باری مشغول هستند.
عبداللهی با بیان اینکه روش جدید توزین وسایل نقلیه بهعلت کاهش نیاز به کارکنان میتواند در تمام ساعات شبانهروز فعال باشد، گفت: وزن کل و وزن هر یک از محورهای وسایل نقلیه عبوری، نرخ تردد وسایل نقلیه، طبقهبندی کامل وسایل نقلیه عبوری در ۱۴ کلاس مجزا، سرعت وسایل نقلیه، ثبت تصویر خودروهای متخلف، تشخیص پلاک خودروهای متخلف بهوسیله تکنولوژی پردازش تصویر، تاریخ و زمان عبور هر یک از خودروها از جمله اطلاعاتی است که نمایش داده میشود.
به گزارش ایسنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانهای شهرداری اصفهان، وی خاطرنشان کرد: خودروهای دارای اضافه بار پس از احراز تخلف به پلیس راهور معرفی و جهت توقف به پارکینگهای مربوط هدایت و در صورت تکرار تخلفات به مراجع قضائی معرفی میشوند.
عبداللهی با اشاره به تأثیرات اضافه بار بر تخریب معابر و ابنیه و تأسیسات و بر ایمنی تردد و تصادفات افزود: ضرورت کنترل اضافه بار بهدلیل کاهش آلودگی هوا و ارتقای کیفیت محیط زیست، کاهش مصرف سوخت، کاهش خسارت مالی سالانه به روسازی معابر، پلها و زیرساختهای شهری، جلوگیری از تصادفات ناشی از حمل بار اضافه، افزایش پایداری و فرمانپذیری خودروها و بهبود سیستم ترمزگیری در نتیجه کاهش شدت تصادفات است.
انتهای پیام