«سیدزاهدین چشمهخاور» با اشاره به اینکه در هنگام ساخت راه باید جوانب ایمنی آن در نظر گرفته شود، گفت: در این محور بهدلیل فقدان ترانشه و سربالایی در سمت راست جاده و همچنین وجود دره و پرتگاه در سمت راست، نیاز به طراحی ویژه دارد که مشابه آن در کشور ایجاد نشده است.
وی خاطرنشان کرد: احداث یک کوه به ارتفاع ۶۰ متر و طول ۳۵۰ متر در سمت راست حداقل ۸۰۰ هزار متر مکعب خاکریزی نیاز داشت که عملا بسیار زمانبر بود، لذا باید از روش نوین استفاده کرد.
چشمهخاور با اشاره به انجام مطالعات، شناسایی و جانمایی دو مقطع، بیان کرد: بعد از طراحی و پیادهسازی طرح بر روی زمین، از ۲ هفته گذشته عملیات اجرایی احداث شیبراههها توسط اداره راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان مهران هماکنون پروژه در فاز عملیات خاکبرداری و خاکریزی فعال است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان ایلام تشریح کرد: میزان عملیات خاکبرداری و خاکریزی این پروژه بیش از ۸ هزار متر مکعب پیشبینی شده و لایه نهایی شیبراههها با مصالح و دانهبندی باز و فاقد تراکم بهمنظور کنترل بهتر خودروهای خروج اضطراری، در حال آمادهسازی است.
چشمهخاور تأکید کرد: با توجه به اهمیت پروژه، پیشبینی میشود بهرهبرداری از یکی از شیبراههها در نیمه دوم بهمن ماه امسال اجرایی شود و اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال برای آن برآورد شده است.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جادهای استان ایلام، وی اضافه کرد: احداث شیبراهه ویژه سرازیری به روش اصطکاکی در مجموعه نهادهای نظارتی و قضایی استان در چندین جلسه و همچنین مجموعه کمیسیون ایمنی راههای استان مورد بررسی قرار گرفته و هماکنون این پروژه بینظیر در حال اجراست.
انتهای پیام