بروشکی امروز در همایش نومعلمان گروه کیفیت بخشی اظهارکرد: نقش محوری و کلیدی مربیان پرورشی و مشاوران در مدارس بر هیچکس پوشیده نیست؛ چرا که ارتقاء ارزشهای اخلاقی، تقویت هویت فردی و اجتماعی و آموزش مهارتهای زندگی به دانشآموزان از مهمترین وظایف نیروهای کیفیت بخشی خواهد بود.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه کلیدی و تاثیرگذار مربیان پرورشی و مشاوران در مدارس خاطرنشان کرد: توسعه مهارتهای زندگی و ارتباطی دانش آموزان از مهمترین مؤلفهها در مسیر رشد و تربیت همه جانبه آنان خواهد بود و آنان را برای پیمودن مسیرهای پرچالش و پیچیده زندگی آماده می کند.
وی افزود: مربیان پرورشی باید به طور مستمر پیشرفتهای رفتاری و تربیتی دانش آموزان را رصد و در صورت نیاز برنامههای تربیتی لازمه را تنظیم و بهبود بخشند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: مشاوران نیز با انجام تعاملات روزمره و مشاورههای شخصی به دانش آموزان در مواجهه با مسائل اخلاقی، اجتماعی و تحصیلی کمک کنند.
بروشکی بیان کرد: البته کار در مقاطع مختلف تحصیلی در بین دانش آموزان متفاوت است؛ چرا که دانش آموزان ابتدایی با شرایط سنی و حال و هوای کودکانه و در مقابل دانش آموزان متوسطه دارای ویژگیهای خاص خود هستند و با هر مجموعه به فراخور وضعیت خودشان باید رفتار کرد.
وی گفت: تربیت اخلاقی و دینی، تقویت هویت اجتماعی و فرهنگی، رشد و شکوفایی علایق و تامین سلامت جسمی و روانی از مهمترین وظایف مربیان پرورشی در دوره ابتدایی است که در دوره متوسطه هدایت تحصیلی و شغلی و آمادگی برای ورود به دانشگاه و جامعه به آن افزوده میشود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: همکاران شاغل در گروه کیفیت بخشی با هدف توانمندسازی و به روز بودن دانش خود لازم است با شرکت در دورههای آموزشی و کارگاهها، انجام مطالعه و پژوهش مستمر و تدوین برنامههای تربیتی و مشاورهای به نحو مطلوب و شایستهای در بین دانشآموزان نقش آفرینی نمایند.
بروشکی برقراری ارتباط صحیح با دانش آموزان و اثر بخشی کلام و رفتار در بین آنان را از مهمترین وظایف نیروهای کیفیت بخشی عنوان کرد.
انتهای پیام