دبیر علمی هفتمین نمایشگاه کار ایران:

حدود ۸۸ درصد مخاطبان نمایشگاه کار فارغ‌التحصیلان کارشناسی و ارشد هستند

دبیر علمی هفتمین نمایشگاه کار ایران با بیان اینکه حدود ۸۸ درصد مخاطبان نمایشگاه کار فارغ‌التحصیلان کارشناسی و ارشد هستند، گفت: حدود ۵۵ درصد متقاضیان شغل از این نمایشگاه خانم‌ها هستند.

به گزارش ایسنا؛ دکتر شریف خانی در نشست خبری هفتمین نمایشگاه کار ایران که امروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، به تشریح جزییات برگزاری این نمایشگاه پرداخت و گفت: اولین دوره نمایشگاه کار ایران در سال ۱۳۹۶ برگزار شد و پس از آن یکسال به دلیل همزمانی با شیوع کرونا برگزار نشد. امسال هفتمین دوره نمایشگاه کار ایران را برگزار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در واقع دوره های اول برگزاری نمایشگاه فکر نمی کردیم این نمایشگاه با استقبال و جذابیتی برای کارجویان همراه باشد؛ اما خوشبختانه استقبال بی نظیری از نمایشگاه صورت گرفت؛ به طوری که در سال ۹۸ به دلیل ازدحام جمعیت کارایی نمایشگاه کاهش یافته بود و به این منظور تصمیم گرفتیم مکان برگزاری آن را جابجا و به برج میلاد منتقل کنیم و تعداد شرکت های شرکت کننده و بازدیدکنندگان دو برابر شد.

دبیر علمی هفتمین نمایشگاه کار ایران در ادامه تصریح کرد: در ۳۰ یا ۴۰ سال پیش وقتی از افراد در مورد اشتغال سوال می کردیم همه مایل بودند کارمند دولت شوند؛ اما امروزه انتخاب گری کارجویان افزایش یافته است. افراد گزینه های مورد نظر را برای اشتغال بررسی می کنند.

معاون اداری و مالی دانشگاه شریف تاکید کرد: نکته دوم در اشتغال امروزی جابجایی مشاغل است؛ بسیاری با هدف جابجایی شغل به نمایشگاه کار مراجعه می‌کنند و به این دلیل سال گذشته ۲۰ هزار درخواست اشتغال و ۴۸ هزار تبادل رزومه صورت گرفت. سن کارجویان ۲۰ تا ۵۰ سال بود؛ اما بیشترین درصد مشارکت ۲۶ تا ۳۰ سال بودند.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد کارجویان نمایشگاه مدرک کارشناسی و ۳۸ درصد نیز کارشناسی ارشد داشتند و ۵۵ درصد آنها خانم و مابقی بودند.

این استاد دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: بیشترین حقوق درخواستی کارجویان ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان بود که بیشترین سهم درخواست ها حقوق در این مبلغ بود. همچنین سال گذشته ۱۵۰ استخدامی در شرکت ها گزارش شده است.

معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی شریف به علت عدم استقبال صنایع و هلدینگ های بزرگ برای حضور در نمایشگاه کار ایران اشاره کرد و ادامه داد: علت اینکه صنایع سنگین ما درجا می زنند، این است که فکر و خروجی قدیمی دارند. درب های نمایشگاه شریف و کار ایران برای همه شرکت ها باز است؛ اما انگیزه ای که بتوانند تحولی در بدنه نیروهای انسانی ایجاد کنند، وجود ندارد.

در ادامه پویان دلاوری، دبیر اجرایی نمایشگاه کار ایران تاکید کرد: برآورد ما این است که بیش از ۹۰ شرکت و سازمان در نمایشگاه کار ایران شرکت کنند و بیش از  ۱۲۰۰ فرصت شغلی در این نمایشگاه وجود داشته باشد. این نمایشگاه روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه در برج میلاد برگزار می شود.

وی افزود: در این نمایشگاه نزدیک به ۱۸ کارگاه آموزشی رایگان برگزار می شود که نحوه مصاحبه کارجو، تنظیم روزمه، آشنایی با فرهنگ سازمانی جدید، نحوه ارتباط گیری با بدنه سازمان و غیره آموزش داده می شود.

دبیر اجرایی نمایشگاه کار ایران با بیان اینکه بازدید عموم از این نمایشگاه آزاد است، گفت: نگاه ما برای آشنایی کارجویان از بازار کار کاربردی است.

وی تاکید کرد: در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف ۸۰ درصد بازدیدکنندگان دانشجو بودند؛ اما ۶۳ درصد بازدیدکنندگان نمایشگاه کار ایران فارغ‌التحصیل هستند.

دلاوری در پایان به دو جذابیت برگزاری نمایشگاه کار ایران اشاره کرد و گفت: برند کارفرمایی یکی از جذابیت های نمایشگاه کار ایران برای یک سازمان است که می‌گوید چرا از بین گزینه های موجود سازمان خاصی را برای کارکردن انتخاب کنم. این تشخیص می‌تواند در این نمایشگاه دقیق تر باشد. جذابیت بعدی، جذب استخدام است که نیازهای سازمان را تا یکسال آینده برآورد می کند.

انتهای پپام

  • یکشنبه/ ۳۰ دی ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403103021520
  • خبرنگار : 71567