رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی:

نگاه ویژه به مسئولیت‌های اجتماعی به مفهوم مدنظرگیری نسل‌های بعدی است

رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی گفت: تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری اشتباه باعث ابلاغ دستورالعمل‌های نادرست می‌شود و در نتیجه بنگاه‌داران مسئولیت اجتماعی خود را به درستی انجام نمی‌دهند.

محمود اولیایی، امروز (شنبه ۲۹ دی ماه) در آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی نشان مسئولیت اجتماعی در زنجان با اشاره به اهمیت مسئولیت اجتماعی، اظهار کرد: کمک به ساخت بیمارستان‌ها و تجهیز آنها از جمله مسئولیت‌های فردی به‌شمار می‌رود، اما مسئولیت اجتماعی نگاهی علمی است که از سه دهه پیش در دنیا آغاز شد.

وی ادامه داد: مسئولیت اجتماعی به بنگاه‌ها و جوامع فشار می‌آورد که در قبال استفاده از منابع محلی، ملی و بین‌المللی، حق ندارند مطابق میل خود رفتار کنند و موظف هستند، پیوست زیست‌محیطی قبل از ایجاد واحد تولیدی داشته باشند.

اولیایی یادآور شد: این وظیفه را قانون تعیین می‌کند و بنگاه‌ها برای اینکه اثبات کنند به فکر منافع اجتماع هستند، آن را تهیه و اجرا می‌کنند.

رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی پایداری کسب‌وکارها را وابسته به پایداری جوامع دانست و تأکید کرد: مولفه مهم مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها، تولید مسئولانه با لحاظ منافع جامعه و پرهیز از آسیب به محیط زیست و مردم است.

او با بیان اینکه صنایعی که به مسئولیت اجتماعی توجه دارند، معمولاً اعتبار و شهرت بهتری در جامعه دارند، افزود: اتاق بازرگانی برخی استان‌ها از جمله زنجان در زمینه نهادینه کردن مفهوم مسئولیت اجتماعی پیش‌قدم هستند.

اولیایی همچنین با اشاره به ایجاد ناپایداری در صورت توجه صرف بنگاه‌های اقتصادی به سود خود، یادآور شد: اساس پایداری کسب‌وکارها به پایداری جامعه وابسته است و اگر خلاف این باشد، فعالیت تولیدی با چالش مواجه می‌شود.

در ادامه سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: اتاق بازرگانی ایران و زنجان رویکرد علمی در پیش گرفته است.

علی صادقی با اشاره به رویکرد جدی و نگاه علمی بر مسائل اجتماعی، اظهار کرد: این نگاه علمی اتاق بازرگانی ایران و زنجان نویدبخش روزهای خوب است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۹ دی ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403102920735
  • خبرنگار : 50534