هادی حق شناس امروز شنبه ۲۹ دی ماه در حاشیه افتتاح پل سفیدرود(منجیل - طارم) و بازدید از پروژه های راه های شهرستان رودبار که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور همراه بود، با بیان اینکه اجرای پروژه های عمرانی باید موجب رضایت مردم شود؛ نه نارضایتی آنان، اظهار کرد: رفع مشکلات سه کیلومتر از محور قزوین - رشت در محدوده رودبار در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی با تاکید بر لزوم اجرای باند برگشت محور منجیل - رودبار، افزود: باند برگشت بسیار مهم است و نقش اساسی در حل مشکل ترافیک ورودی و خروجی گیلان دارد.
استاندار گیلان راه های گیلان را برای کل ایران دانست و بیان کرد: همه ایرانی ها علاقمند به سفر به شمال کشور هستند و قطعا از حضور مسافران استقبال می کنیم، اما دستگاه های ملی باید پیش بینی ایجاد زیرساخت های لازم را داشته باشند که از عهده استان ها با مسائل فراوان جاری، خارج است.
حق شناس با اشاره به اهمیت اجرای شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب برای استان گیلان، ادامه داد: این پروژه در گیلان ۲۶ درصد پیشرفت دارد، اما میانگین کشوری آن به ۶۶ درصد می رسد؛ این در حالی است که اجرای شبکه فاضلاب در گیلان که پنج برابر میانگین کشور بارندگی دارد و عمق آب های زیرسطحی آن تا نیم متر است، نسبت به استان های خشک و کم باران، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
استاندار گیلان به تولید محصولات کشاورزی ارزشمند همچون چای و زیتون و مرکبات و کیوی و... در این استان اشاره و اظهار کرد: گیلان در تولید مرغ و تخم مرغ نیز یک قطب محسوب می شود و ۱۰ درصد نیاز کشور را تامین می کند.
وی با بیان اینکه گیلان در حوزه راه ها نیز جایگاه ملی دارد، اضافه کرد: آستارا ویترین جمهوری اسلامی است و سه مرز زمینی، ریلی و دریایی در یک شهرستان ما وجود دارد، اما هنوز از آزادراه رشت - آستارا برخوردار نیستیم و راه آهن رشت - آستارا نیز فعال نشده است.
حق شناس تزریق قطره چکانی اعتبارات را موجب زمان بر شدن پروژه های زیرساختی دانست و بیان کرد: گیلان یک آزادراه دارد و باید این آزادراه تکمیل شود تا در شأن مردم گیلان و ایران باشد. متاسفانه مسافران ساعت ها در ترافیک ورودی استان می مانند و سوخت مصرف می کنند.
استاندار گیلان با اشاره به تاکید دولت چهاردهم بر تکمیل پروژه های نیمه تمام، ادامه داد: ۸.۲ کیلومتر از باقی مانده آزادراه قزوین - رشت معادل کل پروژه زمان برده، در حالی که این محور حیاتی است و با تکمیل آن از محل صرفه جویی در مصرف سوخت ناشی از توقف در منجیل و رودبار می توانیم اعتبار پروژه را در بلندمدت تامین کنیم.
وی همچنین خواستار توجه به راه آهن رشت - کاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی و رفع مشکلان خط ریلی آن شد و خاطرنشان کرد: شهر رشت نیازمند رینگ است، زیرا ترافیک شهری بسیار زیاد شده و باید سال ها پیش اقدام به احداث رینگ می کردیم.
انتهای پیام