مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان خبر داد

رشد ۱.۱ درصدی جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی همدان

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان از رشد ۱.۱ درصدی جمعیت تحت پوشش این استان خبر داد.

جواد جمور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال‌جاری به نسبت مشابه سال گذشته جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی این استان ۱.۱ درصد افزایش داشته است.

وی جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی استان همدان را ۸۳۵ هزار و ۴۱۳ نفر برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر ۴۸ درصد جمعیت شهری و روستایی استان همدان بیمه تأمین اجتماعی دارند و از خدمات و حمایت‌های این سازمان بهره‌مند هستند.

جمور با بیان اینکه ۲۶۸ هزار و ۱۴۰ نفر بیمه‌شده اصلی، ۴۰۷ هزار و ۹۷۹ نفر بیمه‌شده تبعی و ۱۵۹ هزار و ۲۹۴ نفر مستمری بگیر اصلی و تبعی تأمین اجتماعی استان به شمار می‌روند، ادامه داد: از بیمه‌شدگان اصلی تأمین اجتماعی استان همدان تعداد ۱۴۵ هزار و ۴۸۱ نفر بیمه‌شده اجباری اجباری هستند.

این مقام مسئول با اشاره به ۲۴ هزار و ۴۸۵ کارگاه فعال دارای کد بیمه‌ای در استان همدان، خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه سال‌جاری ۲۹ هزار و ۲۴۵ مورد مراجعه و بازرسی از این کارگاه‌ها و شرکت‌های فعال توسط تأمین اجتماعی انجام گرفته است.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به سامانه تلفنی و پیام صوتی ۱۴۲۰ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۲به عنوان سامانه‌های ارتباطات و نظارت مردمی تأمین اجتماعی، بیان کرد: ثبت سؤالات، ثبت شکایات، رضایت‌سنجی، ملاقات با مدیران، راهنمای خدمات و اطلاعات مراکز بیمه‌ای و درمانی از جمله خدمات ارائه شده سامانه تلفنی و پیام صوتی ۱۴۲۰ تأمین اجتماعی است.

وی در ادامه با بیان اینکه از یکم اسفندماه سال ۱۳۹۹تمدید، چاپ و صدور دفترچه درمانی حذف شده و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به تأمین اجتماعی برای اینگونه موارد نیست، اظهار کرد: هر یک از بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی می‌توانند با استفاده از روش‌های شماره‌گیری کد #۱۴۲۰*۴*و #۱۶۶۶۶* و یا مراجعه به سایت http://es.tamin.ir و یا سایت http://medical.tamin.ir استحقاق درمان خود را به صورت آنی استعلام کنند.

جمور در رابطه با تأمین اجتماعی دیجیتال با طرح ۳۰۷۰ نیز گفت: در این طرح تبدیل ۳۰ خدمت حضوری به ۳۰ خدمت غیرحضوری برای کاهش سالانه ۷۰ میلیون از ۹۶ میلیون مراجعه حضوری به تأمین اجتماعی با مراجعه به سایت فوق (مرکز ارتباطات و نظارت مردمی ۱۴۲۰، پاسخگوی شبانه‌روزی) انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: پرداخت هدیه ازدواج، حذف مراجعه حضوری فرزندان اناث مستمری‌بگیران، ابلاغ الکترونیک، ابلاغ مفاصا حساب، استعلام وضعیت دریافت مستمری و بیمه شده، نام‌نویسی غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه شده، درخواست غیرحضوری تکمیل سوابق، انعقاد قرارداد بیمه اختیاری، دریافت غیرحضوری تعهدنامه و حذف ابلاغ غیرالکترونیک، مشاهده جزئیات محاسبات و گردش حساب‌ها، دریافت غیرحضوری اعتراض کارفرما، درخواست غیرحضوری حوادث، احتساب سوابق دوران سربازی، درخواست و صدور هوشمند و ابلاغ مفاصاحساب، ارتقاء سامانه دریافت لیست و ارائه میز کار برای اصلاح لیست قبل از ارسال، انعقاد قرارداد مشاغل آزاد، درخواست کمیسیون پزشکی، حذف کاغذ از درآمد، پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم، بیمه بیکاری و درخواست کفالت و بازرسی، برقراری بازنشستگی، پیگیری مطالبات و تقسیط بدهی‌ها از جمله خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به افراد تحت پوشش خود با مراجعه به سایت است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۹ دی ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403102920643
  • خبرنگار : 50037