حجت الاسلام سبحان جامهبزرگ در گفتو گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: نباید در آئینهای فرهنگی و تبلیغاتی فقط روی یک عده مشخص و ثابت تمرکز کرد بلکه باید افراد مختلف با دیدگاهها و سلایق مختلف فکری را وارد میدان کرد.
وی اضافه کرد: شناخت تخصصی و دقیق از مخاطبان در آئینهای مختلف فرهنگی و تبلیغاتی موجب تهیه و تولید برنامهها و محتواهای اثرگذار و ماندگار میشود.
جامهبزرگ به خرجدادن نوآوری و استفاده از راهکارها و ابزار نوین تبلیغاتی و رسانهای را از دیگر عوامل افزایش اثرگذاری فعالیتهای فرهنگی دانست و یادآور شد: این به معنای تغییر اصول و ارزشهای ناب اسلامی به بهانه جذب بیشتر مخاطب نیست بلکه باید با حفظ اصول و مبانی اصیل و ریشهدار به ایدهپردازیهای خلاقانه در زمینه تبلیغ بها داد.
وی ادامه داد: فعالان تبلیغاتی و فرهنگی باید در بین مردم حضور مداوم داشته باشند و با توجه به نیازها و روحیات جامعه برنامههای خاص تبلیغی و فرهنگی تهیه کنند نه آن که تنها به فکر کارهای رفع تکلیفی و روزمره باشند.
رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان تصریح کرد: در شرایط کنونی با بروز و ظهور فناوریهای مختلف مانند فضای مجازی و سیل شبهات اعتقادی باید پاسخگویی به شبهات و اقناعکنندگی در مورد سوالهای روز، بخشی از برنامههای فرهنگی باشد.
وی تأکید کرد: نباید فعالیتهای تبلیغاتی و رسانهای را یک پدیده ساده، دمدستی و گاهی تفریحی به حساب بیاوریم بلکه برای تربیت و پرورش متخصصان در این بخش به آموزشهای حرفهای و هدفمند نیاز داریم.
جامهبزرگ بازخوانی هدفمند و دقیق تاریخ انقلاب اسلامی و توجه به جزئیات وقایع عصر حاضر را از دیگر ملزومات افزایش اثر گذاری فعالیتهای تبلیغی دانست و افزود: مبلغان باید از افق دیده گسترده و آیندهنگرانه برخوردار باشند تا علاوه بر نسل امروز بتوانیم برای نسلهای آینده نیز حرف برای گفتن داشته باشیم.
انتهای پیام