استاندار گیلان:

نهادها باید امکانات خود را به سهولت در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت توجه به در اختیار قراردادن امکانات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به دانش‌آموزان و آموزش و پرورش، گفت: تمامی نهادها در حوزه فرهنگی، ورزشی‌ و اجتماعی باید زمینه‌ای فراهم کنند تا امکانات خود را به سهولت در اختیار دانش‌آموزان و آموزش و پرورش قرار دهند.

هادی حق‌شناس امروز، ۲۷ دی‌ماه در همایش گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش استان که در مرکز فرهنگی هنری دهکده ساحلی انزلی برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل شورای آموزش و پرورش در کشور در دهه ۷۰ اظهار کرد: مبنای تشکیل شورای آموزش و پرورش کمک به حل بخشی از مسائل حوزه آموزشی در کشور است؛ مدرسه نقطه آغاز ترویج کار جمعی است؛ از این رو متولیان آموزش و پرورش باید برای فرهنگ سازی کار مشارکتی در مدارس بیش از پیش توجه کنند.

وی با بیان اینکه اولیا و مربیان نقش مهمی در ایجاد امکانات مختلف از جمله امکانات ورزشی‌ مطلوب در مدارس دارند، افزود: باید از ظرفیت علمی، فرهنگی و اجتماعی اولیا مربیان با وحدت و همدلی در ایجاد نشاط در مدارس و همچنین حل مشکلات موجود در مدارس نهایت بهره را ببریم.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه آموزش و پرورش به استفاده از ظرفیت خیرین در توسعه سرانه آموزشی، گفت: با اقدامات مشارکتی و به وجود آوردن شرایط مناسب برای خیرین باید آنان را به سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش و ساخت مدارس پیشرفته ترغیب کنیم که‌ در این خصوص دولت برنامه ویژه در دستورکار دارد.

حق‌شناس، شوراهای آموزش و پرورش را نمادی از مشارکت مردم در حوزه آموزش دانست و تصریح کرد: وظیفه اصلی این شورا گره‌گشایی از مشکلات موجود در نظام آموزشی با استفاده از ظرفیت‌ تمامی اقشار جامعه است که لازمه انجام این مهم ترجیح دادن منافع عمومی به منافع شخصی می‌باشد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش بسیار تأثیرگذاری در اداره آینده کشور در حوزه‌های مختلف دارد، گفت: نظر تمامی سلایق باید در آموزش و پرورش شنیده شود و با تحلیلی درست و شناخت مسائل به‌طور دقیق به حل معضلات استان بپردازیم.

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت توجه به در اختیار قراردادن امکانات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به دانش‌آموزان و آموزش و پرورش، افزود: تمامی نهادها در حوزه فرهنگی، ورزشی‌ و اجتماعی باید زمینه‌ای فراهم کنند تا امکانات خود را به سهولت در اختیار دانش‌آموزان و آموزش و پرورش قرار دهند.

حق‌شناس با توصیه به مدیرکل آموزش و پرورش در راستای برگزاری مستمر جلسات مدیران مدارس با اولیا دانش آموزان، بیان کرد: با برگزاری مستمر جلسات اولیا و مربیان، شرایطی فراهم می‌شود تا پدران و مادران دانش‌آموزان در کنار معلمان با یک کار تیمی و همفکری، نسبت به رفع مشکلات حوزه آموزش و پرورش اقدام کنند.

محمدحسین رمضانی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این همایش گفت: مشارکت اولیا و استفاده از خرد جمعی و ظرفیت‌های بیرونی و درون سازمانی برای رفع مشکلات و کمبودهای آموزشی مدارس از اهداف شوراهای آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت و همکاری اولیا در نظام تعلیم و تربیت افزود: امسال بازگشایی مدارس استان با شعار عدالت آموزشی، مشارکت خانواده‌ها، شنیدن صدای دانش‌آموزان و معلمان انجام شد؛ مشارکت اولیا در پیشرفت تحصیلی و سایر موضوعات مربوط به دانش‌آموزان نقش مهمی دارد.

رمضانی، شوراهای آموزش و پرورش لاهیجان، چابکسر و املش را به عنوان شوراهای برتر نام برد و گفت: شوراهای این سه منطقه آموزشی استان بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در برگزاری نشست‌ها و پیگیری‌های مصوبات برتر شدند.

۲۴ تا ۳۰ دی‌ماه هفته شوراهای آموزش و پرورش نام گرفته، استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است که در حدود چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند. در پایان از اعضای شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌های املش، لاهیجان و چابکسر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۷ دی ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403102719719
  • خبرنگار : 50042