تفاوت برندهای معمولی و موفق در چاپ ساک دستی و کاتالوگ چیست

بیایید صحبت را با تجربه جالبی درباره یکی از نمایشگاه‌هایی که بازدید می‌کردم، شروع کنیم. قبل از ورود به نمایشگاه برندهای مختلف بنرهای تبلیغاتی چسبانده بودند، بعضی از آن‌ها حرفه‌ای بودند و بعضی دیگر هنوز جای کار داشتند.

به گزارش ایسنا به نقل از چاپ فرتاک، بعد از مدتی گشت‌وگزار در نمایشگاه، ذهن هر بازدیدکننده‌ای به تبلیغات رنگارنگ غرفه‌های مختلف عادت می‌کرد و دیگر کم‌تر غرفه‌ای به چشم می‌آمد. اما بعد از چند دقیقه متوجه نکته‌ای شدم که تقریبا توجه همه بازدیدکننده‌ها را جلب کرده بود. تعداد زیادی از بازدیدکننده‌هایی که در راهروهای سالن قدم می‌زدند، ساک دستی لوکس و زیبایی از یک برند خاص در دست داشتند.

طراحی لوکس و تعداد زیاد این شاپینگ بگ‌ها، کنکجاوی بازدیدکننده‌های دیگر را برانگیخته می‌کرد. اکثر ما به دنبال غرفه‌ای بودیم که این ساک دستی‌ها را ارائه می‌دهد تا ما هم بتوانیم از این تبلیغات بگیریم و بفهمیم محتوای داخل آن چیست! وقتی بعد از چند دقیقه غرفه ارائه‌دهنده این محصولات را پیدا کردم. همانطور که انتظار داشتم، این غرفه از تمام غرفه‌های دیگر نمایشگاه شلوغ‌تر بود و علت اصلی آن به ساک دستی‌هایی که در همه‌جای نمایشگاه پخش کرده بود، برمی‌گشت. در این گزارش قصد دارم توضیح دهم که چطور برندهای حرفه‌ای با این ابزارهای به‌ظاهر ساده، در موقعیت‌های مختلف به موفقیت می‌رسند.

یک موفقیت ساده با طراحی و چاپ ساک دستی و کاتالوگ حرفه‌ای

مشتری‌های احتمالی برای تبدیل شدن به خریدار به دو چیز نیاز دارند. اول باید اطلاعات کاملی درباره محصولات داشته باشند تا مطمئن شوند با نیازشان مطابقت دارد. این کار با چاپ کاتالوگ حرفه‌ای انجام می‌شود. دومین چیزی که مشتری احتمالی را به خریدار تبدیل می‌کند، وجه تمایز است. این افراد معمولا قبل از خرید محصولات برندهای مختلف را بررسی می‌کنند و در نهایت محصولی را می‌خرند که احساس بهتری به آن دارند یا مزیت بیشتری در ازای خرید آن دریافت می‌کنند. وجه تمایز همیشه نیازی نیست یک ویژگی بزرگ یا خیلی خاص باشد؛ در مثالی که پیش از این درباره پرفروش‌ترین غرفه نمایشگاه زدم، یک ساک دستی تبلیغاتی وجه تمایز موفق‌ترین غرفه نمایشگاه با غرفه‌های بدون بازدید بود.

البته فقط چاپ ابزارهای تبلیغاتی برای موفقیت کافی نیست و باید استراتژی مناسبی برای استفاده از این ابزارها داشته باشید. مثلا اگر به‌صورت عمده ساک دستی یا کاتالوگ داشته باشید، تعداد زیاد آن‌ها در یک مکان، توجه‌ها را جلب می‌کند. کارهایی مثل طراحی منحصربفرد، ارائه پیشنهادات ویژه یا ارائه یک محصول یا ویژگی جدید همان چیزی است که برای کامل کردن ابزارهای تبلیغاتی به آن نیاز دارید. در اصطلاحات بازاریابی عبارتی به‌نام «گاو بنفش» وجود دارد، شما وقتی در یک جاده صحرایی می‌روید، گاوهای قهوه‌ای، مشکی یا سایر رنگ‌های معمول توجهتان را جلب نمی‌کنند، اما اگر یک گاو بنفش ببینید هم به آن توجه می‌کنید و هم احتمالا برای تماشای آن توقف خواهید کرد. برند شما برای موفقیت با ابزارهای ساده به یک گاو بنفش نیاز دارد!

تفاوت ساک دستی و کاتالوگ حرفه‌ای‌ها در چیست؟

چاپ ساک دستی فرایند پیچیده‌ای نیست و کسب‌وکارهای بسیاری از ساک دستی‌های کاغذی برای بسته‌بندی محصولاتشان استفاده می‌کنند؛ اما همه کسب‌وکارها در برندسازی و فروش بیشتر موفق نمی‌شوند. دلیل آن را در ایده‌ها و استراتژی‌ها باید جستجو کرد. یک ساک دستی اگر طراحی لوکسی داشته باشد و باکیفیت چاپ شود، اولین تأثیری که می‌خواهید را می‌گذارد و توجه اولیه مخاطبان را جلب می‌کند. بعد از آن محتویات ساک دستی اهمیت دارد. مهم است که اقلام داخل ساک دستی برای مشتری جذاب باشند تا آن‌ها را بیرون آورد و برای مطالعه آن‌ها زمان بگذارد. بسیاری از برندهای موفق ابزارهای تبلیغاتی تعاملی مثل کاغذهای بازی را هم در ساک دستی قرار می‌دهند تا از این طریق مخاطبان را بیشتر با تبلیغاتشان درگیر کنند.

بیایید درباره کاتالوگ‌های موفق هم صحبت کنیم. کاتالوگ‌های موفق آنقدر طراحی جذاب و هویت بصری چشم‌گیری دارند که خواننده حتی اگر به محصولات نیازی نداشته باشد، باز هم آن‌ها را ورق می‌زند و از تماشای طرح‌ها و تصاویر آن لذت می‌برد. به‌عنوان مثال برای کسب‌وکارهای فعال در حوزه دکوراسیون، داشتن یک کاتالوگ حرفه‌ای تفاوت بسیاری ایجاد می‌کند. کاتالوگی که در آن نمونه کارها و محصولات برند درج شده است و طراحی بصری آن نیز لوکس بودن کار طراح‌ها را بیشتر نشان می‌دهد. با چنین کاتالوگ‌هایی مخاطب‌های برند، حتی اگر نیازی به تغییر دکوراسیون یا خرید لوازم نداشته باشند، باز هم ترغیب می‌شوند کاتالوگ را ورق بزنند. شاید در میان این ورق زدن‌ها، محصولی به چشم آن‌ها خوش آید و اقدام کند.

هزینه‌های چاپ کاتالوگ و ساک دستی برنمی‌گردند، اگر...

بعضی از برندها با دیدن موفقیت کسب‌وکارهای دیگر به کمک ابزارهای تبلیغات چاپی، سفارش چاپ کاتالوگ و چاپ ساک دستی می‌دهد، اما به موفقیتی که انتظار دارند دست پیدا نمی‌کنند و هزینه‌ای که برای تبلیغات انجام داده‌اند را هم از دست می‌دهند. علت اصلی این مشکل را فقط در یک نکته می‌توان جستجو کرد و آن، سفارش کارهای چاپی به چاپخانه‌های نامعتبر و غیرحرفه‌ای است. این دسته از چاپخانه‌ها معمولا با قیمت پایین‌تر از سطح بازار کار می‌کنند و از این طریق کارفرماها را به ثبت سفارش ترغیب می‌کنند.

اولین مشکل همکاری با چاپخانه‌های نامعتبر از طراحی کاتالوگ یا ساک دستی شروع می‌شود. آن‌ها برای کاهش هزینه‌ها، کار را به طراح‌های تازه‌وارد بازار می‌سپارند. این افراد شاید حتی یک‌بار هم تجربه طراحی تبلیغات چاپی را نداشته باشند. بنابراین در طرح‌های آن‌ها خبری از جزئیات حرفه‌ای و تکنیک‌های گرافیست‌های حرفه‌ای نیست. اگر طراحی را خودتان انجام داده باشید و فقط کار چاپ را به چاپخانه بسپارید، باز هم نتیجه نهایی کیفیت چندانی نخواهد داشت. چون این مجموعه‌ها معمولا از کاغذهایی با گرماژ پایین یا کاغذهای بی‌کیفیت استفاده می‌کنند تا هزینه تمام‌شده کار را کاهش دهند. تکنسین‌های این چاپخانه‌ها نیز دقت کافی در تا زدن، چسباندن یا منگنه کردن محصولات ندارند. به همین دلیل وقتی کار را تحویل می‌گیرید، ممکن است پاره شده باشد، روی قسمت‌های دارای طرح تا خورده باشد یا حتی با قرار دادن یک وسیله در ساک دستی، کف آن پاره شود! این مشکلاتی است که اگر مشتری‌های شما آن‌ها را ببینند، تصویر منفی درباره برند شما پیدا می‌کنند. حتی ممکن است اعتمادی که نسبت به برند شما داشته‌اند را از دست بدهند! پس بخاطر صرفه‌جویی نسبی در هزینه‌ها، اعتبارتان را زیر سوال نبرید و همیشه کار تبلیغات چاپی را به مجموعه‌های معتبر بسپارید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • چهارشنبه/ ۲۶ دی ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403102618797
  • خبرنگار :