به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت اجراییسازی سند تحول بنیادین گفت: برای اجرای این سند ۱۴۷ پروژه تعریف کردهایم که تضمینکننده اجرای آن در مدارس است. برای هر یک از این پروژهها نقشه و برنامه اجرایی مشخصی تدوین شده و در حال پیگیری هستیم.
وی با اشاره به اهمیت آسیبهای اجتماعی افزود: یکی از دغدغههای جدی مقام معظم رهبری آسیبهای اجتماعی است که به عنوان یکی از بزرگترین تهدیدات کشور مطرح شده است. به اعتقاد من، تغییرات فرهنگی و آسیبهای اجتماعی در اذهان و باورهای دانشآموزان، مهمترین مسیر نفوذ دشمن است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این موضوع یکی از اولویتهای اصلی وزارتخانه بوده و در کنار برنامههای اجرایی قرار گرفته است، درباره اقدامات این وزارتخانه برای مقابله با آسیبهای اجتماعی، ادامه داد: در فاز اول ۳۲ منطقه هدف را انتخاب کردهایم تا از ظرفیتهای درون دستگاهی و برون دستگاهی استفاده کنیم و دانشآموزان و خانوادهها را توانمند سازیم تا در برابر آسیبها مقاوم باشند.
کاظمی با اشاره به چالشهای موجود در سبک زندگی و فضای آموزشی امروز، گفت: دانشآموزان در معرض آسیبهایی قرار دارند که هم از فضای مجازی و هم از تغییرات فضای حقیقی ناشی میشود. تابآوری دانشآموزان کاهش یافته و باید مهارتهای لازم برای مقابله با این آسیبها را به آنها و خانوادهها آموزش دهیم.
وی به کلاسهای جبرانی دانش آموزان اشاره کرد و افزود: درخصوص برگزاری کلاسهای جبرانی پس از تعطیلات، در حال بررسی هستیم و نیاز به برگزاری این کلاسها داریم. پس از ارزیابی، تصمیم خواهیم گرفت که چه تعداد کلاسهای حضوری لازم است.
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: این وزارتخانه خود را مسئول میداند که در زمینه ناترازیهای انرژی و آلودگیهای موجود، به کشور کمک کرده و در راستای آسایش و رفاه دانشآموزان و خانوادهها گام بردارد.
کاظمی به نقش تشکلهای دانشآموزی و دانشگاه فرهنگیان در اجرای برنامهها و سیاستهای آموزشی و تربیتی اشاره و اظهار کرد: تشکلهای دانشآموزی و دانشگاه فرهنگیان در تقویت برنامههای تربیتی و آموزشی میتوانند نقش مهمی ایفا کنند.
انتهای پیام