مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام‌ تأکید کرد

ضرورت حضور میدانی در شناسایی و رفع آسیب‌های اجتماعی

گردهمایی مسئولان تعلیم و تربیت استان ایلام با موضوع طرح نماد و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیران کل شورای هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با دستگاه تعلیم و تربیت، شورای معاونان آموزش و پرورش استان برگزار شد.

«علی درویشی» مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، امروز چهارشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۳، ضمن تقدیر از حضور مسئولان مجموعه تعلیم و تربیت استان در این نشست، بر اجرای وظایف قانونی و شرعی هر یک از مسئولین در مجموعه تعلیم و تربیت تأکید و اظهار کرد: رضایت خداوند را معیار عملکرد خود قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تحول در مجموعه تعلیم و تربیت از اندیشه و فکر آغاز خواهد شد و اگر می‌خواهیم مجموعه تعلیم و تربیت روی مسیر پیشرفت قرار گیرد حتماً باید به مدارس بازگردیم تا مدرسه‌محوری سرلوحه کار ما شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام مدرسه را شریک راهبردی محیط پیرامون دانست و افزود: مدارس به‌عنوان جریان‌سازان جامعه باید با مدیران توانمند هدایت شوند.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان ایلام به توجه جدی به بحث نماد اشاره کرد و گفت: باید علاوه بر دستورالعمل‌های رایج ساماندهی نماد، به‌صورت میدانی زمینه‌های آسیب‌زا شناسایی و نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

«محمدرضا ولدبیگیان» معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این نشست، موضوع نماد را از جمله ضروریات مباحث تعلیم و تربیت در شناسایی و پایش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان اعلام کرد و گفت: اگر بخواهیم ریشه مشکلات و آسیب‌های دانش‌آموزان را  پیدا کنیم حتماً باید نماد را سرلوحه کار مدارس در مقطع کنونی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت طرح نماد بسیاری از مشکلات دانش‌آموزان شناسایی و با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی طرح نماد ساماندهی و مرتفع شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ایلام شناسایی، پایش، درمان‌گری، رفع اختلالات یادگیری و روانی دانش‌آموزان را از جمله مزیت‌های اجرای طرح نماد برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر اجرای این طرح رشد مناسبی داشته باشد می توانیم، در رفع مشکلات دانش‌آموزان پیشقدم باشیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ دی ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403101914616
  • خبرنگار : 50469