مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام:

«کانون‌یاران» رویدادی تربیتی برای نقش‌آفرینی نوجوانان کنشگر است

نشست مدیران مدارس استان مراکز با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان، معاون فرهنگی و کارشناسان حوزه معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به منظور توجیه مدیران مدارس مجری طرح کانون‌یاران برگزارشد.

«ملوک هاشمی» معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام امروز به ضرورت و اهمیت طرح کانون‌یاران به تشریح طرح و تعریف کانون‌یاران پرداخت و اظهار کرد: امسال با تمرکز و تأکید بر هویت‌دهی وتقویت کنشگری نوجوانان برای مسئولیت‌پذیری و نقش‌آفرینی و ارتقای کیفی محتواها و برنامه‌های ویژه کانون‌یاران برنامه‌ریزی شده که امید است مدیران مدارس بسترمناسب برای فعالیت کانون‌یاران فراهم کنند تا اجرای برنامه‌های تربیتی مطابق با رسالت کانون پرداخته شود و پیوند بین کانون و مدرسه به درستی حفظ شود، کانون‌یاران فعالیت‌های کانون را در مدارس اجرا می‌کنند و مخاطب مشترک ما هستند.

« فاطمه رستگار» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام نیز در این نشست گفت: ازآنجایی که ارتباط بین آموزش و پرورش وکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیرباز ارتباط و تعامل خوبی بوده و همواره در برنامه‌ها و مهرواره‌ها همراه هستند، رویداد کانون‌یاران رویداد تربیتی و نقش‌آفرینی نوجوانان است که رابط یعنی نماینده ما در مدارس باشند. 

وی افزود: با انگیزه تمام در کنار کانون‌یاران خواهیم بود و برنامه‌هایی برای مدیران و کانون‌یاران داریم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام بیان کرد: در این طرح اعضای فعال و کنش‌گر شناسایی شدند که با ارتباط دوجانبه و بهترین بهره‌مندی از نوجوانان و ارائه ایده‌های نو با توجه به جمعیت دانش‌آموزی مدارس بتوانیم کانون‌یاران را افزایش بدهیم. 

رستگار افزود: دغدغه همه ما بحث نوجوانان است که بتوانیم با مسئولیت دادن به آن‌ها، دیده شوند و داشته‌های آنان را در معرض دید و نمایش بذاریم، حضور در مدارس و کانون می‌تواند نوید خوبی باشد.

«ابوذر بسطامی» معاون آموزش متوسطه اداره‌کل اموزش وپرورش استان ایلام نیز در این نشست گفت: کانون پرورش فکری نام ارزشمندی دارد که پرورش فکر شامل همه شخصیت افراد هست و ما باید به دنبال آدم‌های فکور و تربیت کردن و ایده‌پردازی باشیم و روی ایده‌ها کار کنیم کانون پرورش فکری جای این برنامه‌هاست، یعنی راهبر کانونی مثل زمان جنگ که جوانان قدرت فرماندهی داشتند.

وی داد: دانش‌آموزانی که انتخاب می‌کنیم باید تنها در حد نام نباشد و به آنها ارزش داده شود و روی باورهای ملی این ها کار کنیم.  

بسطامی افزود: نقش مدیران هم برنامه‌ریزی مناسب است، مدیر مدرسه اینجا باید مشاهده‌گر خوبی باشد نه فقط نظاره‌گر، باید پایشگر باشد که نوجوانانی موفق داشته باشیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی و دادن نقش‌های اجتماعی نظیر طرح کانون‌یاران نوجوان و پایش مداوم روند نقش‌آفرینی مثبت این عزیزان، خاطر نشان کرد: تربیت این نسل برای راهبری و مدیریت جامعه آینده این سرزمین بسیار حائز اهمیت است. 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان ایلام، با اشاره به وظیفه ماهوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بسترسازی شخصیتی و پرورش همه ساحت‌های دانش‌آموزان، کانون را به‌عنوان یک اتاق فکر پیشران در جهت تربیت نسل آینده ایران ارزیابی کرد.

 در این نشست از مدیران مدارس طرح کانون یاران تقدیر شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ دی ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403101914000
  • خبرنگار :