مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

تبیین مقاومت، وظیفه نهاد تعلیم و تربیت است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تبیین موضوع مقاومت را وظیفه امروز نهاد تعلیم و تربیت عنوان کرد.

علی مطهری امروز سوم دی ماه در همایش استانی پویش ملی «بر مدار مقاومت» به اهمیت موضوع مقاومت و تبیین آن در جامعه اشاره کرد و گفت: مقاومت، یکی از پایه‌های اساسی نظام جمهوری اسلامی و جامعه امروز ایران اسلامی است و تبیین آن در بعدهای مختلف بر عهده نظام تعلیم و تربیت و نظام آموزشی کشور است.

وی افزود: پویش بر مدار مقاومت از ۲ بعد و زاویه باید بررسی شده و در مدارس تبیین شود. در بعد اول باید چرایی موضوع بررسی شود، امروز و در مقطع کنونی، راهی به جز مقاومت که هزینه کمتری هم دارد، وجود ندارد. این موضوع باید توسط معلمان و مربیان برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها نیز تبیین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان موضوع بعدی این پویش را بعد چگونگی آن عنوان کرد و گفت: وقتی ایمان آوردیم و اطمینان حاصل کردیم که مقاومت، راه درستی است باید استوارتر گام برداریم، پویش ملی برمدار مقاومت نیز یکی از این گام‌ها است که راه را تبیین می‌کند.

وی اهداف پویش ملی بر مدار مقاومت را حمایت مادی، معنوی و اخلاقی از طریق جلب توجه جامعه به این بحران انسانی و رساندن ندای مظلومیت انسان های بی گناه به گوش جهانیان، تقویت فرهنگ مقاومت در میان دانش‌آموزان، آگاهی‌بخشی به نسل جوان و نوجوان درباره جریان‌های فکری منحرف، ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی، همبستگی انسانی، پرورش شهروندانی مسئولیت‌پذیر و اخلاق‌مدار، تقویت روحیه نوع‌دوستی و ایثارگری، درک معنای مشارکت اجتماعی و آشنایی دانش آموزان با واقعیت‌های سیاسی و اجتماعی منطقه برشمرد.

مطهری با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در مدارس دررابطه با پویش ملیِ بر مدار مقاومت به عنوان اثری ماندگار در تربیت اجتماعی و اخلاقی دانش آموزان، آموزش و پرورش را محور گفتمان سازیِ موضوع مدار مقاومت عنوان کرد و گفت: فرهنگیان با عمق وجود به وفور، اقدامِ ارزشیِ پویشِ بر مدار مقاومت و تقویت هویت ملی و اسلامی را در راستای انتقال این فرهنگ غنی به نسل های آینده در مدارس برپا می‌کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳ دی ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403100302287
  • خبرنگار : 50136