مدیر آموزش‌ و پرورش ابهر تاکید کرد

ضرورت شناسایی مبادی بی‌سوادی در مقاطع تحصیلی

مدیر آموزش‌ و پرورش ابهر بر ضرورت انسداد مبادی بی‌سوادی و شناسایی بازماندگان از تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی، بویژه در مقطع ابتدایی تاکید کرد.

مجید مرادی امروز (دوشنبه ۳ دی ماه) در جلسه تبیین شیوه‌نامه کلاس‌گذاری سوادآموزی با تشریح برنامه‌های راهبردی سازمان نهضت سوادآموزی به انسداد مبادی بی‌سوادی و شناسایی بازماندگان از تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی بویژه در مقطع ابتدایی تاکید کرد.

وی به تبیین شیوه نامه کلاس‌گذاری سوادآموزی در سال ۱۴۰۳ با رویکرد مدرسه‌محوری و محله‌محوری و با مشارکت مدیران مدارس، فرهنگیان، بازنشستگان و کارکنان دولت پرداخت و اظهار کرد: با توجه به تغییر ساختار نظام آموزشی و تحقق منویات مقام معظم رهبری و ریشه‌کنی بی‌سوادی، مدارس به عنوان کانون ارائه فعالیت‌های سوادآموزی، شامل شناسایی، جذب، ثبت‌نام و آموزش برای بی‌سوادان و کم‌سوادان هستند. 

مرادی تاکید کرد: مدیران مدارس مفاد و جزئیات بخشنامه را به اطلاع همه همکاران حوزه مدیریت خود و آموزش‌دهندگان سوادآموزی رسانده و همکاری لازم با فرهنگیان و آموزش دهندگان سوادآموزی «مدرسه‌محور و محله‌محور» را داشته باشند.

او درباره فرآیند پرداخت حق‌الزحمه معلمان، بازنشستگان و کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳ نیز گفت: فعالیت سوادآموزی به صورت کلاسی / گروهی و فرد به فرد براساس قبولی، به ازای هر نفر قبولی در دوره سوادآموزی مبالغی بعد از قبولی و با تایید اداره سوادآموزی قابل پرداخت خواهد بود.

مدیر آموزش‌ و پرورش ابهر افزود: متقاضیان، مدیران مدارس، فرهنگیان، بازنشستگان و کارکنان دولت می‌توانند برای همکاری به اداره سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ابهر مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳ دی ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403100301736
  • خبرنگار : 50163