مدیرکل بیمه سلامت گلستان پاسخ داد

نحوه اعتراض به دهک‌بندی‌ بیمه همگانی

طبق قانون پنج دهک اول درآمدی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، اما برخی افراد که جزو این دهک‌ها هستند پس از مراجعه به برخی مراکز درمانی با درخواست پرداخت هزینه مواجه می‌شوند به عبارت دیگر نسبت به اطلاعات ثبت شده دهک خانوار خود معترض هستند، این افراد چگونه می‌توانند اعتراض خود را پیگیری کنند؟

محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به تکالیفی که قوانین بالادستی برعهده نظام سلامت کشور گذاشته‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از تکالیف مهم بیمه سلامت تحت پوشش قرار دادن تمام آحاد جامعه‌ای است که بیمه درمان ندارند.

وی با بیان اینکه درمان یکی از بخش‌های هزینه ساز سبد خانوار مردم است، توضیح داد: این هزینه گاهی در بیماری‌های مختلف به جایی خواهد رسید که لقب کمرشکن را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان بیمه را یاری دهنده و کمک‌کننده جیب مردم برای کاهش هزینه‌های درمان برشمرد و گفت: در راستای اجرایی کردن این امر طبق قانون ابلاغی دهک‌های یک تا پنج جامعه به صورت رایگان بیمه می‌شوند.

حسینی حق بیمه دریافتی از دهک‌های پنج به بعد را متناسب با دهکشان دانست و ادامه داد:  بیمه سلامت همگانی، قانونی است که طبق آن قرار بود همه ایرانیان تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرند و به این ترتیب کسی هنگام بیماری دغدغه هزینه درمانش را نداشته باشد.

مدیرکل بیمه سلامت ادامه داد: متقاضیان پوشش بیمه درمان که نسبت به دهک بندی خود معترض هستند، به منظور اعتراض به دهک درآمدی خود و پیگیری در این خصوص از طریق سامانه https://hemayat. mcls.gov.ir اطلاعات خود را ثبت و منتظر ارسال پیامک از سوی سازمان هدفمندی برای اصلاح دهک درآمدی خود باشند و یا می‌توانند به ادارات بیمه سلامت محل سکونت خود، همراه با فرم وضعیت دهک رفاهی مراجعه و موضوع را به همکاران بیمه سلامت اطلاع‌رسانی کنند.

حسینی ادامه داد: اطلاعات خانوار متقاضیان به ستاد سازمان جهت اصلاح در سامانه‌های الکترونیک ارسال و در صورت تأیید وضعیت دهک درآمدی خانوار و اصلاح در سامانه‌های این سازمان، اطلاع‌رسانی لازم به متقاضی از سوی همکاران سازمان بیمه سلامت صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳ دی ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403100301728
  • خبرنگار : 50604