به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در نشست مسؤولان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان های سراسر کشور که در محل وزارتخانه برگزار شد، با تأکید بر اینکه در حوزه فرهنگی نیازمند اقدامات جدی تری هستیم، گفت: تمرکز دشمن بر همین حوزه هست. یعنی در زمینه های فرهنگی نفوذ می کند بنابراین باید تلاش کنیم در این حوزه سرمایه گذاریهای بیشتری انجام شود.
وی افزود: اگر حوزه فرهنگی را در آموزش و پرورش ببینیم در این قسمت، کم کاری شده است. ما هرگز به توسعه دست پیدا نمی کنیم مگر آنکه روی حوزه فرهنگی کار شود.
وی با اشاره به اینکه گفتمان نظری خوبی در کلان کشور در این زمینه وجود دارد ولی با عمل فاصله زیادی داریم، افزود: دچار شکاف گفتمان نظری و عملی هستیم.
به گفته کاظمی اگر به آموزش و پرورش به عنوان دستگاه مصرفی نگاه کنیم به هیج جا نخواهیم رسید. مقام معظم رهبری هم بارها فرمودند که سرمایه گذاری در این حوزه بالاترین سرمایه گذاری است.
کاظمی ادامه داد: علم، زیرساخت توسعه را فراهم می سازد و همزمان فرهنگ جامعه رشد کرده و به سمت سعادت و جامعه مطلوب پیش می رود.
وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: بخش زیادی از موفقیتهای نظام، محصول نظام آموزش و پرورش است بنابراین باید به این حوزه توجه وافر داشته باشیم.
وی با تأکید بر اینکه تشکل های دانش آموزی در حوزه های فرهنگی تکالیفی دارند، افزود: تشکلهای دانش آموزی بهترین بستر تربیتی هستند زیرا تمامی موقعیتهای تربیتی سند تحول بنیادین در این بستر قابل اجراست.
کاظمی تصریح کرد: نقش تشکلها در تربیت دانش آموزان مهم و حیاتی است. تشکلها جزو مهم نظام تعلیم و تربیت هستند که به تحقق مأموریت آموزش و پرورش کمک می کنند.
وی با تأکید بر اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری آسیب های اجتماعی، مهمترین خطری است که کشور را تهدید می کند، بیان کرد: ضرورت دارد میز آسیبهای اجتماعی در نماد فعال تر شود. نماد ابزاری است که کل موضوع آسیبهای اجتماعی را می توان بررسی و مرتفع کرد.
کاظمی با اشاره به اینکه بخشی از فعالیتهای تشکل ها باید ناظر بر مسائل فرهنگی کشور باشد، افزود: باید حوزه مقاومت، سبک ایرانی اسلامی، فرهنگ مصرف و... مورد توجه واقع شود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی بر به روز آوری علم و ظرفیتهای علمی در تشکلها تأکید کرد و گفت: شایسته است که در زمینه هوش مصنوعی دوره ها و کلاسهایی برای دانشآموزان برگزار شود.
انتهای پیام