پایش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان با اجرای طرح «نماد»

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از پایش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان استان در قالب طرح نماد خبر داد.

احمد شایسته در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، طرح نماد را طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: در قالب این طرح دانش‌آموزان از حیث قرار داشتن در معرض آسیب‌های اجتماعی مورد ارزیابی و پایش قرار می‌گیرند و در صورتی که در ارزیابی‌ها و پایش‌ها مشخص شود دانش‌آموزی در معرض یک نوع آسیب‌ اجتماعی قرار دارد، اقدامات لازم جهت پیشگیری از بروز آن آسیب‌اجتماعی خاص در مورد آن دانش‌آموز از سوی مدرسه انجام می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به مشارکت نهادهای حمایتی، آموزشی و... در اجرای طرح نماد، گفت: در صورتی که مدرسه و آموزش و پرورش به تنهایی نتوانند مداخلات لازم را برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزی انجام دهند، او را برای دریافت خدمات بیشتر به نهادهای دیگر ارجاع خواهند داد. به عنوان مثال دانش‌آموزی که در ارزیابی‌ها در معرض فقر شناسایی شود برای دریافت کمک به نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و یا بهزیستی ارجاع می‌شود.

شایسته اضافه کرد: در طرح نماد دانش‌آموزان از حیث قرار گرفتن در معرض آسیب‌های اجتماعی مورد غربالگری قرار می‌گیرند، به این ترتیب که خود دانش آموز، والدین او و معلمی که بیشترین ارتباط را با دانش آموز را دارد، در این غربالگری شرکت کرده و با پاسخ دادن به سوالات استانداردی که از طریق سامانه پرسیده می‌شود، وضعیت کلی دانش آموز مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال غربال‌گری دانش‌آموزان در پایه‌های ششم، هفتم، هشتم، دهم و یازدهم توسط خود دانش‌آموزان و رصد و پایش توسط مدیران انجام خواهد شد، گفت: غربالگری دانش‌آموزان ابتدایی در پایه‌های دوم، سوم و چهارم نیز توسط آموزگاران در دی ماه انجام خواهد شد.

 این مسئول ادامه داد: در طرح نماد دانش آموزان از نظر قرار داشتن در معرض آسیب‌های اجتماعی شامل خشونت، کودک آزاری، اعتیاد، فقر، فضای مجازی و... مورد پایش قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ آذر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403092719453
  • خبرنگار : 50180