سید مهدی مرتضویزاده در گفتوگو با ایسنا برخورداری از راه مناسب آسفالته را یکی از شاخصهای مهم توسعه بویژه در مناطق روستایی به منظور تسریع در عرضه محصولات کشاورزی به مصرفکنندگان برشمرد.
وی با اشاره به تهیه و بهروزرسانی سالانه کتاب اطلس راههای روستاهای بالای ۲۰ خانوار چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: در سرشماری سال ۱۳۹۵ میزان راههای خاکی و شوسه در استان ۸۳۴ کیلومتر بود که از این میزان بیش از ۴۶۰ کیلومتر از این محورها روستای بالای ۲۰ خانوار بوده و ۳۷۴ کیلومتر روستاهای زیر ۲۰ خانوار بوده است.
وی ادامه داد: ابتدای سال ۱۳۹۹ شاخص متوسط برخورداری روستای بالای ۲۰ خانوار کشور از راه مناسب آسفالته، ۷۰ درصد بود و این شاخص اکنون به بیش از ۸۵ درصد ارتقا یافته است.
معاون فنی و ساخت و توسعه راههای فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان گفت: در برنامهریزی سال جاری نیز احداث ۵۰ کیلومتر راه روستایی در دستور کار دارد، اگرچه با توجه به قرارگیری محورهای باقیمانده در مناطق سخت و کوهستانی، هزینه ساخت راهها به مراتب بیشتر است.
مرتضویزاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۵ درصد روستاهای استان نیازمند احداث بیش از ۳۷۴ کیلومتر راه هستند که برای این منظور اعتبار ۲۲۴۴ هزار میلیارد تومانی مورد نیاز است.
وی تاکید کرد: بر اساس برنامهریزی صورت گرفته، احداث راه روستایی به ترتیب برای روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار، روستاهای دارای جمعیت ساکن ۵۰ تا ۹۹ خانوار و سپس روستاهای با جمعیت ۲۰ تا ۴۹ خانوار در اولویت قرار دارد.
انتهای پیام