رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان:

خط دو متروی اصفهان ۱۰ تن آلودگی را در شهر کاهش می‌دهد

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: سرعت کار در پروژه قطار شهری خط دوم قابل مقایسه با خط اول نیست چراکه از لحاظ فنی، اهمیت و عظمت هزینه‌ها بیشتر است. یکی از مزایای بهره‌برداری از خط دو متروی اصفهان این است که بیش از ۱۰ تن آلودگی را در شهر کاهش می‌دهد.

ابوالفضل قربانی، امروز (شنبه ۲۴آذرماه) در چهل‌وهشتمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت پایان حفاری تونل‌های شمالی خط دو متروی اصفهان و ورود هم‌زمان دو دستگاه حفاری به ایستگاه ابن‌سینا اظهار کرد: پروژه قطار شهری در تمام شهرها، یک پروژه ملی است و نباید آن را منطقه‌ای و محله‌ای اطلاق کرد. در واقع عظمت، اهمیت، حجم کار و هزینه‌ها برای پروژه ملی است که از سمت دولت جمهوری اسلامی برای مردم آماده می‌شود.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که این‌پروژه زمانی می‌تواند به نتیجه خوب برسد که از حمایت‌های لازم در همه ابعاد مجلس شورای اسلامی و دولت برخوردار شود.هر کیلومتر، متر و احداثش هزینه‌های بسیار بالایی دارد.

قربانی با بیان اینکه پروژه قطار شهری در کلانشهرها جایگاه خود را دارد، افزود: چند دوره‌ای که در شورا حضور داشتم، سرعت کار در پروژه قطار شهری خط دوم قابل مقایسه با خط اول نیست، چرا که از لحاظ فنی، اهمیت و عظمت هزینه‌ها بیشتر است و هرکدام یک پروژه بسیار بزرگ به شمار می‌روند.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: یکی از مزایای بهره‌برداری از خط دو متروی اصفهان این است که بیش از ۱۰ تن آلودگی را در شهر کاهش می‌دهد. در حال حاضر خط یک مترو ۱۲۰ هزار نفر را در روز جابه‌جا می‌کند و اگر خط دو نیز به آن اضافه شود، به‌طور قطع تعداد شهروندانی که از این خطوط استفاده می‌کند، افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۴ آذر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403092417486
  • خبرنگار :