به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در سی و دومین جلسه شورای معاونان که در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از حضور خود در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز دانشجو گفت: ضروری است دغدغههای دانشجویان شهید رجایی با کمک مسئولان این دانشگاه بررسی و مرتفع شود، زیرا دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان؛ مهم ترین مبادی برای جذب و تأمین نیروهای انسانی و خدمات ارزنده به آموزش و پرورش هستند.
وی در ادامه به کارگروه برنامه هفتم اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد مباحث این کارگروه با سرعت بیشتری پیگیری و تکالیف این حوزه دنبال شود.
مخالفت شورای عالی با افزایش سن داوطلبان برای ورود به دانشگاه فرهنگیان
علاقهمندان به حرفه معلمی میتوانند از طریق ماده ۲۸ برای ورود به آموزش و پرورش اقدام کنند
کاظمی به مأموریتهای دو هفته اخیر شورای عالی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: شورای عالی آموزش و پرورش در دو هفته اخیر با تأکید بر دو مسئله اساسی افزایش سن داوطلبان برای ورود به دانشگاه و تأثیر قطعی معدل در کنکور جلساتی را برگزار کرد که در نهایت در خصوص افزایش سن ورود؛ موافقت صورت نگرفت.
وزیر آموزش و پرورش افزود: علاقه مندان به حرفه معلمی می توانند ازبستر دیگری چون ماده ۲۸ برای ورود به آموزش و پرورش اقدام کنند.
تأثیر قطعی معدل در کنکور در عمل ابعاد روانی دانشآموزان و خانوادهها و افزایش استرس را نشانه گرفته است
کاظمی در ادامه به تأثیر قطعی معدل اشاره کرد و گفت: هر چند این مصوبه بنا داشته مرجعیت را به کتاب، مدرسه و...برگرداند و دست منتفعان کنکور را کوتاه کند، ولی در عمل این اتفاق نیفتاده و ابعاد روانی دانش آموزان و خانوادههای آنها، کمرنگ شدن فعالیت پرورشی و افزایش استرس در سه سال تحصیلی را نشانه گرفته است.
وی تصریح کرد: با همین نگاه، جلسات متعددی در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد و در نهایت نظر نهایی جمع بندی و جهت اتخاذ تصمیم به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شد.
بررسی نهضت محرومیت زدایی مدارس، روی میز استانداران میرود
کاظمی به دغدغه و پیگیری جدی رییس جمهور در خصوص دو نهضت محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی و کیفیت بخشی و عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: برای موضوع نهضت محرومیت زدایی مدارس طرحی آماده و قرار است در هفته جاری در گردهمایی استانداران مطرح شود.
کاظمی افزود: رییس جمهور معتقداست که محرومیت زدایی در کنار استفاده از ظرفیت خیرین باید با رویکرد مردمی سازی پیش رود. یعنی در روستا و منطقه با مشارکت مردم و با الگوی جدید اقدام شود. بنا شده است استانداران در استان و فرمانداران در شهرستان و منطقه پیگیر باشند.
وی به رویکرد کیفیت بخشی آموزشی اشاره کرد و گفت: بنا شده است کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت با ایجاد تغییر اندک در روش یادگیری و یاددهی و با تغییر در الگوی چینش کلاسها، ایجاد شود.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در جلسه اخیر نیز که با حضور رییس جمهور با موضوع کیفیت بخشی برگزار شد از طرف معاونین وزارتخانه گزارش، راهکارها در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و طولانی مدت ناظر بر سند تحول بنیادین، برنامه درسی، ساختار آموزش و پرورش و ....ارائه شد.
وی گفت: در نهایت قرار شد این اقدام در سه دوره تحصیلی در برخی پایهها با تمرکز بر شاخصهای در نظر گرفته، انجام شود.
رفع مشکل ردیف استخدامی۸۰ هزار جدیدالاستخدام
پیگیری روزانه پاداش بازنشستگان
کاظمی در خصوص ردیف استخدامی جدید بیان کرد: حدود ۸۰ هزار جدید الاستخدام دچار مشکل ردیف بودند که مشکلات آنها حل و به زودی احکام آنها صادر می شود.
وی به پاداش بازنشستگان اشاره کرد و افزود: این مسئله را روزانه پیگیری میکنیم و به دنبال راهکاری برای پرداخت آنها هستیم.
کاظمی به تبدیل وضعیت خرید خدمات اشاره کرد و گفت: برای تبدیل وضعیت نیروهای خرید خدمات سیستان و بلوچستان مجوزها اخذ شده و در حال رایزنی و نهایی سازی هستیم. تلاش بر این است تا پایان این ماه احکام صادر شود.
وی ادامه داد: تبدیل وضعیت باقی نیروهای خرید خدمات را هم پیگیری و رایزنی خواهیم کرد.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، کاظمی به سازمانهای استثنایی، نهضت سوادآموزی، مدارس غیردولتی و سازمان پژوهش اشاره کرد و گفت: این سازمانها مکلفند نظام مسائل مجموعه خود را احصاء کرده و برنامهای جامع در چارچوب سیاستهای آموزش و پرورش تدوین و ارائه دهند.
انتهای پیام