مشاور وزیر آموزش و پرورش:

برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان استثنایی به مشارکت مجلس، دولت و مردم نیاز داریم

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استثنایی نیاز به همت و اراده جمعی دارد، گفت: برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان استثنایی به مشارکت جدی مجلس، دولت و مردم نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، فرشته حشمتیان، امروز (۱۳ آذر) در نشست روز معلولان در مدرسه باغچه‌بان کرمانشاه، با اشاره به ضرورت توجه ویژه به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، اظهار کرد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه گاهاً استعدادهای پنهانی دارند که با تلاش در جهت شکوفایی آنها می‌توان آینده تحصیلی، شغلی و زندگی بهتری برای آنها ترسیم کرد.

وی تاکید کرد: باید به دنبال پیشرفت دادن دانش‌آموزان استثنایی باشیم، اما انتظار نداشته باشیم که آنها همچون دانش‌آموزان عادی رشد کنند، چون در این صورت نمی‌توان در جهت شکوفایی استعدادهای آنها گام‌های مفید برداشت.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: آنجایی که معلمان و مربیان مدارس استثنایی تاکید بر مداخله به هنگام در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزی دارند، خانواده‌ها باید با آنها همکاری لازم را داشته باشند، چون بی‌توجهی و سهل انگاری خانواده‌ها برای حل مشکلات این دانش‌آموزان می‌تواند مشکلات بیشتری را متوجه تعلیم و تربیت آنها کند.

حشمتیان تاکید کرد: اگر خانواده‌ها با مجموعه آموزش و پرورش استثنایی همکاری لازم را نداشته باشند و درمان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را به تاخیر بیندازند، ممکن است مشکلات کوچک این دانش‌آموزان تبدیل به یک مانع سخت در مسیر تعلیم و تربیت آنها شود.

وی ادامه داد: معلمانی که در حوزه آموزش و پرورش استثنایی فعالیت می‌کنند، رسالت ویژه‌تری نسبت به دیگر معلمان دارند و در سه موضوع درمانی، حرفه‌ای و اجتماعی تلاش بیشتری باید انجام بدهند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در بخش اجتماعی نباید دانش آموزان با نیازهای ویژه را از موضوعات اجتماعی محروم کنیم، گفت: باید زمینه را برای فعالیت اجتماعی دانش آموزان استثنایی فراهم کرد تا از این طریق زمینه شکوفایی استعدادهای آنها فراهم شود.

حشمتیان با بیان اینکه در بخش حرفه‌ای باید مهارت‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تقویت شود، گفت: صرفا نگاه آموزشی نمی‌تواند زمینه‌ساز آماده‌کردن این دانش‌آموزان برای زندگی بهتر  شود.

 حشمتیان با بیان اینکه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استثنایی نیاز به همت و اراده جمعی دارد، گفت: برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان استثنایی نیازمند منابع مالی بوده و به مشارکت جدی مجلس، دولت و مردم احتیاج داریم.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به مصوب شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولین در سال ۱۳۸۳ داشت و گفت: آیین نامه اجرایی این قانون سال ۸۵ نوشته شده که پشتوانه‌ ارزشمندی برای تقویت مراکز و مدارس استثنایی است.

وی توضیح داد: تاکنون ۳۰ درصد این آیین نامه در کشور پیاده شده و در صورت اجرای کامل می‌تواند منشاء اقدامات ارزشمندی در جهت حمایت از معلولین شود.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به کارنامه درخشان مجموعه آموزش و پرورش استان کرمانشاه در حوزه‌های مختلف در سطح کشور داشت و گفت: مایه افتخار است که کرمانشاه در اجرای بیشتر طرح‌ها و پروژه‌های دستگاه تعلیم و تربیت در سطح کشور جایگاه برتر را دارد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۳ آذر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403091309356
  • خبرنگار : 50180