وزیر علوم:

حکمرانی علمی نباید محدود به سند نوشتن و نظریه‌پردازی باشد

وزیر علوم گفت: حکمرانی علمی نباید به نوشتن صرف اسناد یا نظریه‌پردازی محدود شود، بلکه باید به عمل و اجرایی کردن این نظریات بپردازد.

به گزارش ایسنا، حسین سیمایی صراف، وزیر علوم در همایش الگوی حکمرانی ایرانی اسلامی با بیان اینکه باید توجه بیشتری به علوم انسانی در دوره کنونی شود و جایگاه آن ارتقا یابد.  اظهار کرد: از گذشته دغدغه‌های دیرینه ایران در زمینه علم و پیشرفت، همواره وجود داشته و راهکار آن را در تولید علم پیدا کردند؛ اما باید اذعان کرد نگاه سطحی در این خصوص وجود داشته است، در بسیاری از جلسات شاهد بوده که مسائلی مانند تورم و گرانی به طور سطحی مورد بررسی قرار گرفته، در حالی که پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها مدت‌هاست به این موضوعات پرداخته‌اند.

سیمایی در ادامه بیان کرد که حکمرانی علمی نباید به سند نوشتن پشت درهای بسته یا نظریه‌پردازی صرف محدود شود. او تاکید کرد که حکمرانی علمی باید بر اساس شواهد و واقع‌بینی باشد و از آرزواندیشی و چانه‌زنی‌های پشت پرده پرهیز کند. وی همچنین بر این نکته تاکید کرد که حکمرانی علمی نباید نخبه‌گرایانه یا صرفاً برنامه‌نویسی باشد، بلکه باید بر اساس نیازهای واقعی جامعه شکل بگیرد.

وزیر علوم در پایان به اهمیت حفظ و توجه به علوم انسانی مانند فلسفه، تاریخ و ادبیات اشاره کرد و گفت که این علوم بخش ضروری از شخصیت انسان و پیشرفت جامعه بشری هستند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۲ آذر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403091208563
  • خبرنگار : 71974