مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر رویداد بین‌المللی «الف ‌تا»:

در مدارس به مسائل روز اجتماعی و سیاسی دنیا پرداخته شود/مقاومت هدف اصلی و اساسی تربیت است

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر رویداد بین‌المللی «الف ‌تا» با بیان اینکه هدف تربیت باید تربیت انسان مقاوم باشد، گفت: مقاومت جزئی از فرآیند تربیت نیست؛ بلکه تمام هدف تربیت است. 

علی پارسانیا دوشنبه ۱۲ آذرماه در آیین «الف تای مقاومت» که در سالن اجتماعات شهدای فرهنگی اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه یکی از ساحت‌های مهم زندگی، ساحت اجتماعی و سیاسی است، اظهار کرد: از این منظر، رویدادهای اجتماعی و سیاسی که در دنیا اتفاق می‌افتد، موضوع تربیت را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با تأکید براینکه در مدارس باید به مسائل روز اجتماعی و سیاسی دنیا پرداخته شود، افزود: نه تنها برای آشنایی دانش‌آموزان با این مسائل، بلکه باید به آنها فرصت کنشگری در این موضوعات داده شود. 
 
وی با اشاره به اینکه ما باید دانش‌آموزان را به گونه‌ای تربیت کنیم که نه تنها دانش کافی در مورد مقاومت داشته باشند، بلکه مهارت‌های عملی لازم برای کنشگری در این حوزه را نیز فرا بگیرند، تصریح کرد: نه تنها مقاومت یکی از موضوعات مهم مدرسه است، بلکه هدف نهایی تمام فعالیت‌هایی است که در مدرسه انجام می‌شود. 
 
وی با تأکید بر اینکه هر فعالیت تربیتی، از جمله تربیت علمی، هنری، اعتقادی، اجتماعی، بدنی و اقتصادی، باید در راستای مقاومت و تقویت روحیه مقاومت در دانش‌آموزان باشد، خاطرنشان کرد: این نگاه به مقاومت به ما می‌گوید که این مفهوم تنها یک بخش از تربیت نیست، بلکه هدف اصلی و اساسی تربیت است. 
 
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر رویداد بین‌المللی «الف ‌تا» به اهمیت مقاومت در فرآیند تربیت انسان‌ها پرداخت و این موضوع را اساس و جوهره تربیت دانست و افزود: رشد و تعالی انسان طبق اراده خداوند، در دریای منازعه و مقاومت قرار دارد. انسان برای رشد باید در این میدان‌های منازعه مقاومت کند و این مقاومت عامل اصلی رشد اوست. 
 
پارسانیا به نقش اختیار در تربیت انسان اشاره کرد و افزود: خداوند به انسان اختیار داده است تا بین خیر و شر انتخاب کند. انسان باید از این اختیار استفاده کرده و بین جبهه حق و عقلانیت یا جبهه جهل و شر انتخاب کند.

وی با بیان اینکه لازمه رشد انسان، مقاومت در برابر چالش‌ها است. انسان با اراده، تدبیر، هوشیاری و عزم می‌تواند به سعادت دست یابد، تاکید کرد: اگر سعادت انسان در گرو مقاومت است، هدف تربیت باید تربیت انسان مقاوم باشد. مقاومت جزئی از فرآیند تربیت نیست؛ بلکه تمام هدف تربیت است. 
 
مشاور وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه مقاومت، جان تربیت است، خاطرنشان کرد: روح مدرسه است و نه فقط یک قطعه از پازل مدرسه. چون سعادت انسان در گرو مقاومت است، اگر بخواهیم انسان خوشبختی تربیت کنیم، باید او را به مقاومت دعوت کنیم. 
 
به گزارش ایسنا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، وی در پایان گفت: امیدواریم با تقویت این رویکرد در تربیت، شاهد سعادت و خوشبختی بیشتر برای جامعه باشیم. 

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۲ آذر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403091208416
  • خبرنگار : 50034